مادر شهیدان «محمدرضایی» به فرزندان شهیدش پیوست
کد خبر: 4100804
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵

مادر شهیدان «محمدرضایی» به فرزندان شهیدش پیوست

پری مرادی، مادر شهیدان علی و حمید محمدرضایی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهیدان محمدرضایی

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین، پری مرادی، مادر شهیدان علی و حمید محمدرضایی امروز ۲۸ آبان دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهیدعلی محمدرضایی، یکم شهریور ماه سال ۱۳۴۵ در حومه شال از توابع شهرستان بوئین‌زهرا به دنیا آمد. پدرش منصور محمدرضایی کشاورز بود.

علی محمدرضایی به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و سرانجام چهارم دی ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات «ام‌الرصاص‌عراق» بر اثر اصابت گلوله به مقام والای شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و در خرداد ماه سال ۱۳۹۶ پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

شهید حمید محمدرضایی نیز، یکم مهرماه سال ۱۳۵۰ در حومه شال از توابع شهرستان بوئین‌زهرا به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۶۸ ازدواج کرد که حاصل آن ۲ پسر و یک دختر بود.

حمید محمدرضایی، عضو رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و با حضور در عملیات‌های مختلف در طول دفاع مقدس به صحنه مبارزه علیه ظلم درآمد و پس از دوران جنگ تحمیلی، شهریور ماه سال ۱۳۹۰ برای مقابله با گروهک تروریستی پژاک به مناطق غربی کشور اعزام شد و مبارزات خود را با این گروهک آغاز کرد.

همچنین این شهید بزرگوار با آغاز بحران سوریه در سال ۱۳۹۱ به عنوان مستشار نظامی و مدافع حرم عازم سوریه شد. وی در سال ۱۳۹۳ با سمت مسئول عملیات تیپ ۸۲ صاحب‌الامر(عج) استان‌قزوین و با درجه سرهنگ تمامی بازنشسته شد. بازنشستگی نتوانست این شهید را خانه نشین کند بنابراین در سال ۱۳۹۴ داوطلبانه عازم سوریه شد و سرانجام ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ در درگیری با تکفیری های داعش در سوریه مفقودالاثر گردید و پس از گذشت ۴ سال پیکر مطهرش در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ شناسایی و در زادگاهش تشییع و به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha