محتواسازی مجازی و حمایت از ایده‌ها در کالبد بسیج
کد خبر: 4100667
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

محتواسازی مجازی و حمایت از ایده‌ها در کالبد بسیج

مسئول بسیج رسانه خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت بسیج در زمینه محتواسازی مجازی و رویدادها گفت: در حوزه فضای مجازی نیاز به ایجاد یک جبهه گسترده برای تولید محتواهای هدفمند وجود دارد که هر چقدر تعداد محتواهای تولیدی بیشتر شود باعث خواهد شد هدف‌گذاری راحت‌تر صورت گیرد.

سجاد رضایی، مسئول بسیج رسانه خراسان‌جنوبیسجاد رضایی، مسئول بسیج رسانه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی از برگزاری چهارمین دوره رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج خبر داد و گفت: در این رویداد 12 تیم در خراسان‌جنوبی در قالب‌های تولید بازی موبایلی، انیمیشن، پویانمایی و نرم‌افزار موبایلی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه در قالب این رویداد 12 تیم در مدت 48 ساعت در موضوعات تعیین شده تولیدات اولیه خود را آماده کردند و مورد ارزیابی قرار گرفتند، افزود: پس از بررسی از طریق آزمون طی رویداد کشوری که آذرماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد، برگزیدگان هر بخش را معرفی خواهیم کرد.

مسئول بسیج رسانه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برگزاری این رویداد به‌منظور کشف و شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های جوانان و نوجوانان استان طرح‌ریزی شده است، تصریح کرد: با ارائه محتوای تخصصی، امسال و طی سالیان گذشته، ظرفیت‌های خوبی را در بین دانشجو و دانش‌آموزان پیدا کرده‌ایم.

رضایی با بیان اینکه به‌منظور اینکه بتوانیم در حوزه دیجیتال زمینه توسعه خوبی داشته باشیم لازم است در راستای برگزاری رویدادها حضوری فعال داشته باشیم، اظهار کرد: این رویدادها زمینه شناسایی و حمایت توسط دستگا‌ه‌های مسئول را فراهم می‌کند تا ایده‌های اولیه برای تولید یک محصول مورد استفاده قرار گیرند.

وی با بیان اینکه لازم است با برگزاری این چنین برنامه‌هایی زمینه رشد و شکوفایی افراد را فراهم کنیم تا این ایده‌ها به مرور تبدیل به شرکت فناورانه حوزه دیجیتال شود، تصریح کرد: در حوزه تولید محتوا در بستر فضای مجازی شبکه‌ای از فعالان فضای مجازی را شناسایی کرده‌ایم و روی تولید محتوا فعالیت داریم.

رضایی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف حجم و کیفیت تولیدات قابل ملاحظه است اما باز هم جای کار وجود دارد، ادامه داد: در حوزه فضای مجازی نیاز به ایجاد یک جبهه گسترده برای تولید محتواهای هدفمند وجود دارد که هر چقدر تعداد محتواهای تولیدی بیشتر شود باعث خواهد شد هدف‌گذاری راحت‌تر صورت گیرد.

وی با اشاره به فعالیت در سه سطح در این حوزه، افزود: سطح مقدماتی شبکه فعالان مجازی بسیج، سطح تخصصی شامل تشکیل گروه‌هایی برای تولید محتوای دیجیتال و آموزش از جمله این سطوح هستند؛ سطح سوم در حوزه برگزاری رویداد و برنامه‌های استارتاپی در قالب پارک علم و فناوری، مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین شناسایی و حمایت ویژه از افراد است.

رضایی با بیان اینکه در حوزه تولید محتوای دیجیتال قدم‌های بزرگی برداشته‌ایم، یادآور شد: هر چقدر بتوانیم شبکه بزرگتری از نظر عددی و هوشمندتر از لحاظ کیفی داشته باشیم قطعا اثرگذاری بیشتری خواهیم داشت، چراکه دشمن دریافته است در فضای حقیقی نمی‌تواند کاری از پیش برد به همین جهت در چند سال اخیر فعالیت در حوزه فضای مجازی را آغاز کرده است.

انتهای پیام
captcha