باج‌خواهی داعش موزامبیک از اقلیت‌های دینی
کد خبر: 4100635
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

باج‌خواهی داعش موزامبیک از اقلیت‌های دینی

گروه تروریستی داعش در موزامبیک در بیانیه‌ای اقلیت‌های دینی این کشور را ملزم به پرداخت مالیات و تهدید کرد که در غیر این صورت آنها را اعدام می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از Zitamar News، گروه تروریستی داعش در موزامبیک(ISM) با وجود نداشتن ابزار سازمانی برای اجرای چنین مالیاتی، در پیامی متعهد شده است تمام مسیحیان و یهودیان را قتل عام می‌کند، مگر اینکه به اسلام گرویده یا جزیه دهند.

این پیام همچنین «جنگ بی‌پایان» را علیه ارتش موزامبیک اعلام و مسلمانان را به همکاری یا مواجهه با عواقب آن فرا می‌خواند.

پیام تهدیدآمیز داعش خطاب به ارتش موزامبیک

تصاویری از این پیام دست‌نویس طی 10 روز گذشته در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که به نظر می‌رسد که در منطقه ماکومیا منتشر شده باشد. این پیام خطاب به «ارتش صلیبی موزامبیک»، مسلمانان، مسیحیان و یهودیان این کشور است و در آن خطاب به ارتش آمده است:‌ «ما جنگ علیه شما را تشدید خواهیم کرد تا زمانی که اسلام بیاورید... آرزوی ما این است که شما را بکشیم یا در این راه کشته شویم، پس یا تسلیم شوید یا از دست ما بگریزید».

داعش موزامبیک در پیام خود به مسیحیان و یهودیان سه گزینه ارائه می‌دهد: اسلام آوردن، پرداخت مالیات یا پذیرفتن «جنگ بی‌پایان».

رایان اوفارل (Ryan O’Farrell)، تحلیلگر ارشد بنیاد بریج وی (Bridgeway Foundation) و محقق در مورد پیکارطلبان اسلام‌گرا در شرق آفریقا در این باره گفت: این پیام بازتاب نوعی شور و اشتیاق برای انعکاس لفاظی‌های داعش است، حتی اگر این گروه فاقد تشکیلات و حضور مستمر در آفریقای غربی باشد.

اوفارل خاطرنشان کرد که پیام این گروه تروریستی تقریباً به طور کامل به زبان تهدید بوده و نخواسته توجه غیرنظامیان را به خود جلب کند. از آنجایی که این گروه تروریستی در حال حاضر فاقد توانایی اداری برای جمع‌آوری جزیه است، این پیام را می‌توان صرفاً به عنوان توجیه برای اخاذی از مردم تفسیر کرد.

انتهای پیام
captcha