نماینده ایران، هفدهمین اجراکننده در مسابقات بین‌المللی قرآن مسکو + فیلم و عکس
کد خبر: 4100631
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
در مراسم افتتاحیه تعیین شد؛

نماینده ایران، هفدهمین اجراکننده در مسابقات بین‌المللی قرآن مسکو + فیلم و عکس

مراسم افتتاحیه و تعیین ترتیب اجرای شرکت‌کنندگان در بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن مسکو برگزار و طی آن سید مصطفی حسینی، نماینده جمهوری اسلامی ایران، به عنوان هفدهمین قاری برای تلاوت تعیین شد.

مسابقات بین‌المللی قرآن موسکو

به گزارش ایکنا به نقل از الاسبوع، مراسم افتتاحیه بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن کریم مسکو که به همت شورای مفتیان روسیه و اتحادیه جهانی مسلمانان برگزار می‌شود روز گذشته، 27 آبان انجام شد.

این مسابقات در مسجد جامع مسکو، پایتخت روسیه به همت مفتی شیخ راویل عین‌الدین، رئیس شورای مفتیان روسیه و اداره مرکزی مذهبی مسلمانان فدراسیون روسیه برگزار می‌شود.

در مراسم افتتاحیه شیخ روشن خضرات عباس‌اف، رئیس کمیته برگزاری مسابقات به نمایندگی از مفتی عین‌الدین به حاضرین خوش آمد گفت و اعلام کرد: میزبانی مسابقات برای مسکو افتخار بزرگی است.

وی از برگزاری این مسابقات پس از دو سال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا و افزایش تعداد شرکت‌کنندگان، ابراز خوشحالی و تأکید کرد که صرف نظر از نتیجه مسابقه، هرکسی که در چنین مسابقاتی شرکت می‌کند، به برکت حفظ و قرائت قرآن کریم برنده است.

همچنین احمد فیصل به نمایندگی از شیخ دکتر محمد العیسی، رئیس اتحادیه جهانی مسلمانان  صحبت کرد و به این مسابقات و نقش مهم مسابقات قرآنی در کشورهای اسلامی اشاره کرد. سپس شیخ عبدالمحسن القاسم، امام جماعت و خطیب پیشین مسجد النبی و مدیرکل دارالقرآن الکریم در آکادمی سنت نبوی سخنرانی کرد. رائد بن خالد قرملی، سفیر عربستان سعودی در مسکو نیز به ایراد سخنرانی پرداخت. همچنین نماز جمعه به امامت مفتی عین‌الدین برگزار شد.

فعالیت‌های این مسابقات از جمعه، 27 آبان آغاز شد و به مدت سه روز تا  یکشنبه، 29 آبان ادامه خواهد داشت و طی آن نمایندگانی از کشورهای عربی و اسلامی به رقابت خواهند پرداخت.

 اسماعیل گوندولین، مسئول هماهنگی مسابقات قرآن کریم مسکو گفت که این مسابقات که امسال بیستمین دوره آن برگزار می‌شود اولین بار در سال 2000 راه‌اندازی شد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا دو دوره آن لغو شد.

گوندولین با بیان اینکه این مسابقات در رشته قرائت و صوت برگزار می‌شود، گفت که این مسابقات به یکی از مهم‌ترین مسابقات قرآن کریم در جهان اسلام تبدیل شده است و امسال متسابقین به نمایندگی از 21 کشور شرکت می‌کنند.

امسال در این مسابقات 20 شرکت‌کننده حمزه معاذ علی احمد عبدالرزاق از پادشاهی بحرین، خالد یاسین محمد از جمهوری یمن، باورجان عیسابیکوف از جمهوری قزاقستان، سیف‌الله شاموف از جمهوری قرقیزستان، برهان‌الدین رحیم اف از جمهوری تاجیکستان، جهانگیر روزیف از جمهوری ازبکستان، عبدالرحمن فرج حافظ بورای بداوی از جمهوری عربی مصر، عبدالواحد البیض از پادشاهی مراکش، محمد عبدالرحمن عبدالله آدم از جمهوری سودان، شعبان ابراهیم رمضان از جمهوری تانزانیا و محمد نور ضیف الله فالح المومنی از پادشاهی پادشاهی هاشمی اردن، عمر کبارا از جمهوری لبنان، احمد کوزو از جمهوری ترکیه، محمد ماهر قبیس از جمهوری عربی سوریه، سید مصطفی حسینی از جمهوری اسلامی ایران، برکت الله ظریفی از فدراسیون روسیه، شعیب حقو از جمهوری خلق بنگلادش و محمد حسین سید حسن الموسوی از کشور کویت، یاسر محمد محمود العزاوی از جمهوری عراق و حمید خلیفه الرئیسی از امارات متحده عربی در این رقابت‌ها حضور دارند.

همچنین هیئت داوران متشکل از صادق محمد علی از جمهوری یمن، ویشار جوهدار از جمهوری ترکیه، حسن مرعب از جمهوری لبنان، اسعد عماد الدین از فدراسیون روسیه، عبدالمحسن محمد عبدالرحمن القاسم از عربستان سعودی، محمد عبدالحمید حیدر از جمهوری یمن و الیاس الیاسوف از فدراسیون روسیه است.

عمرو ناصف از جمهوری عربی مصر نیز مسئول پوشش مطبوعاتی و رسانه‌ای این مسابقات است.

نماینده ایران، هفدهمین قاری مسابقات بین‌المللی قرآن موسکو

نماینده ایران، هفدهمین قاری مسابقات بین‌المللی قرآن موسکو

نماینده ایران، هفدهمین قاری مسابقات بین‌المللی قرآن موسکو

نماینده ایران، هفدهمین قاری مسابقات بین‌المللی قرآن موسکو

نماینده ایران، هفدهمین قاری مسابقات بین‌المللی قرآن موسکو

نماینده ایران، هفدهمین اجراکننده مسابقات بین‌المللی قرآن موسکو

انتهای پیام
captcha