شکاف‌های فرهنگی و اقتصادی با فعالیت‌های جهادی از بین می‌رود
کد خبر: 4100422
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹

شکاف‌های فرهنگی و اقتصادی با فعالیت‌های جهادی از بین می‌رود

رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم گسست نسلی نداشته باشیم راهش این است که جامعه فعالیت جهادی داشته باشد، گفت: شکاف‌های اقتصادی، فرهنگی و فکری در جامعه با فعالیت‌های جهادی، از بین می‌روند.

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علی نظری، رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان در مراسم افتتاح رویداد«توانا» که پنج‌شنبه، ۲۶ آبان‌ در خرم‌آباد انجام گرفت، در سخنانی، دانشجویان را امانت‌های الهی دانست و گفت: صبغه، رنگ و فعالیت گروه‌های جهادی، فعالیت و رنگ خدایی و ارزشمند دارد.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به فرازهایی از خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه، از دانشجویان جهادی خواست که خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه را که به خطبه جهاد، مشهور است به‌صورت کامل و مفصل، مطالعه کنند.

نظری ادامه داد: مردمانی که پیرامون امام علی(ع) بودند شباهتی با شما نداشتند؛ زیرا الان، مردم تحت فرمان ولایت و ولایت‌مدار هستند ولی در دوران حضرت امام علی(ع)، عده‌ای، نافرمان از ولایت بودند.

وی با استناد به تعالیم نهج‌البلاغه انواع جهاد را شامل جهاد علمی، جهاد رزمی و جنگی، جهاد اندیشه، جهاد با نفس ذکر کرد و گفت: همه انواع جهاد، دری از درهای بهشت هستند و لباس جهاد همان لباس تقوا و تقوا همان لباس جهاد است.

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: جهاد سپر محکمی در برابر جنگ‌ها، بحران‌ها، اغتشاشات و فتنه‌هاست و اگر کسی بخواهد در بحران‌ها مقاوم باشد راهش این است که لباس تقوا بر تن کند که همان جهاد است.

وی با بیان اینکه اگر کسی میل به جهاد نداشته باشد خداوند لباس خواری بر تن او خواهد پوشاند و این فرد هم از چشم خدا و هم از چشم خلق خدا می‌افتد، اضافه کرد: حق مخصوص جامعه‌ای است که رویکرد جهادی داشته باشد؛ جامعه‌ای که از جهاد روی‌گردان شود از حق دور می‌شود.

نظری با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم گسست نسلی نداشته باشیم راهش این است که جامعه فعالیت جهادی داشته باشد؛ کار باید میدانی و جهادی باشد، گفت: شکاف‌های اقتصادی، فرهنگی و فکری در جامعه با فعالیت‌های جهادی، از بین می‌روند.

رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان با بیان اینکه جامعه‌ای از نگاه امام علی(ع) به عدالت و انصاف نزدیک می‌شود که فعالیت جهادی داشته باشد، اظهار کرد: خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه به ما می‌آموزد که با روحیه و فعالیت جهادی به جنگ مشکلات برویم قبل از اینکه، مشکلات، ما را محاصره کنند.

وی افزود: دشمن فقط دشمن سرزمینی نیست؛ بلکه دشمنی است که در فضای نرم نیز دل‌ها، خرد، عقل و حکمت جامعه را تسخیر می‌کند.

نظری با یادآوری اینکه قوم و جامعه‌ای که سراغ حل نظام مسائلش نرود دچار خواری می‌شود و این سخن علی ابن ابی‌طالب(ع) است، افزود: جامعه باید اهل آینده‌پژوهی باشد و قبل از اینکه بحران سراغ جامعه بیاید و زمین در اختیار دشمن قرار گیرد، به سراغ مشکلات و چالش‌ها برود.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه کار دانشجویان جهادی یک کار بسیار ارزشمند الهی است که نمونه اعلی و الگوی فعالیت جهادی، شهید حاج قاسم سلیمانی است، گفت: قطرات خون شهید سلیمانی به طور حتم، همه جهان هستی را فرا خواهد گرفت زیرا شهید سلیمانی، همه وجودش را در راه خدا انفاق کرد و وعده حق این است که آنکه انفاق می‌کند روز به روز در جهان هستی، گسترده‌تر می‌شود.

انتهای پیام
captcha