فضای مجازی را به مراکز قرآنی تبدیل کنیم
کد خبر: 4099307
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۷
عوامل جذب نسل جدید به قرآن / ۳۱

فضای مجازی را به مراکز قرآنی تبدیل کنیم

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآنی با بیان اینکه فضای مجازی را باید به مراکز آموزشی، پژوهشی و تبلیغ و ترویج قرآنی تبدیل کنیم، گفت: زمینه‌های تبلیغ و ترویجی فراوانی در برنامه‌های قرآنی وجود دارد اما متأسفانه در این زمینه عقب هستیم.

مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری تشکل‌های قرآن و عترتمرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه رویکرد اتحادیه در جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی چیست و دیگر سازمان‌های مربوط در این زمینه چه رویکردی باید داشته باشند، گفت: به‌طور طبیعی در عرصه سیاست‌گذاری و تعیین راهبردها و خط مشی‌هایی که وظیفه داریم و در آموزش‌ها، جلسات، برنامه‌ریزی‌ها و حمایت‌ها به این ملاحظات توجه داریم.

وی تصریح کرد: به‌طور مثال در خصوص فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی معتقد هستیم بستر خوبی است که می‌توانیم در آن فعالیت کنیم؛ این مسئله متناسب با شرایط امروز جامعه ماست که فضای مجازی بخش غالب جامعه را مدیریت می‌کند لذا هر کس از فضای مجازی بهتر استفاده کند، موفق‌تر است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآنی تصریح کرد: در رویکردهای قرآنی خودمان به جای اینکه به دنبال این باشیم که کماکان جلسات قرآنی را مثلاً در پایگاه‌ها و خانه‌ها برگزار کنیم، باید بستر فضای مجازی را به مراکز آموزشی، پژوهشی و تبلیغ و ترویج قرآنی تبدیل کنیم.

طلایی ادامه داد: زمینه‌های تبلیغ و ترویجی فراوانی در برنامه‌های قرآنی وجود دارد که اگر قصص قرآن را بتوانیم در قالب انواع انیمیشن‌ها، کلیپ‌ها و... ارائه دهیم، می‌تواند مخاطب بسیاری جذب کند اما متأسفانه در این زمینه عقب هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: یکی از ایرادات ساختاری، مدیریتی و اجرایی ما نسل اولی و دومی‌های انقلاب در جامعه امروز این است که معتقد هستیم هر چیزی که ما فکر می‌کنیم و می‌گوییم درست است و نسل‌های جدید باید به آن عمل کنند در حالی که این چنین نیست و چه بسا در بعضی موارد آن‌ها بهتر از ما مسائل را درک می‌کنند و قدرت تجزیه و تحلیل دارند.

طلایی تأکید کرد: باید این فاصله را پر کنیم و پر کردن این فاصله با حرف شدنی نیست، با پذیرش واقعیت‌هایی که در متن جامعه وجود دارد و توجه به خواسته‌ها و نیازهای نسل نوجوان و جوان و ارائه ایده‌های نو به نحوی که پاسخگوی اقتضائات زمانی و مکانی و نیاز نسل نوجوان و جوان باشد، می‌توانیم این خلأ را پر کنیم.

وی با تصریح اینکه طبیعتاً وقتی توانستیم مسابقات قرآن را به گونه‌ای برگزار کنیم که نوجوانان انگیزه پیدا کنند بیشتر جذب می‌شوند، گفت: هر کاری را که سعی کنیم به اقتضای زمان و مکان مخاطب، بومی ‌کنیم، موفق‌تر خواهیم شد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در پایان تأکید کرد: یکی از مسئله‌هایی که ما در کشور داریم همین است که فکر می‌کنیم هرچه بنده فکر می‌کنم شما نیز باید بپذیرید در صورتی که این‌گونه نیست و چه بسا شما بیشتر از بنده ایده‌های بهتری داشته باشید؛ قدرت جذب زمانی اتفاق خواهد بود که شما را درک کنم، نیازهای شما را به رسمیت بشناسم و برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که مبتنی بر باورها و اعتقادات خودم اما به اقتضائات و نیاز های زمانی و مکانی شما تناسب داشته باشد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha