روایتی نو از خطبه فدکیه به قلم حامد عسکری
کد خبر: 4099293
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲

روایتی نو از خطبه فدکیه به قلم حامد عسکری

حامد عسکری از نگارش کتابی با محوریت و موضوع خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت: نتیجه کار، کتابی است که هنوز هم نمی‌دانم اسم آن را در چه نوع ادبی بگذار، اما این شب‌ها تمام تلاشم این است که کار به ایام فاطمیه امسال برسد.

حامد عسکری با خوانش جدیدی از خطبه فدکیه به کتابفروشی‌ها برمی‌گردد

به گزارش خبرنگار ایکنا، حامد عسکری، نویسنده، شاعر و ترانه‌سرا، امروز یکشنبه، 22 آبان، در برنامه داستان‌خوانی که به مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب، به میزبانی خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، از انتشار کتاب جدید خود با موضوع خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) خبر داد.

عسکری درباره جزئیات این اثر و قصه نگارش آن، عنوان کرد: چند وقت قبل یکی از دوستان طلبه من یک کتاب چند صفحه‌ای از خطبه حضرت زهرا(س) یا همان خطبه فدکیه به من داد و چون ترجمه متن بسیار سخت و سنگین بود از من درخواست کرد که یک ترجمه‌ روان‌تر و قابل‌ فهم‌تر از خطبه حضرت مادر بنویسم که بنده هم پذیرفتم.

وی ادامه داد: چند روز این کتاب دستم بود و آن را می‌خواندم؛ دیدم چقدر خطبه عجیبی است و به ذهنم رسید یک مقدار به فضای آن پر و بال بدهم. بنابراین از آن دوست طلبه کسب اجازه کردم و چون او در پاسخ گفت خطبه حضرت زهرا(س) مال همه است و نیاز به اجازه ندارد، نگارش کار را آغاز کردم.

عسکری با اشاره به حساسیت این متن دینی، اضافه کرد: با کارشناسان و مراجع دینی هم صحبت کردم که اگر اثری با محوریت خطبه فدکیه تولید و بعضی جزئیات مثل اینکه مثلا هوا گرم بود، یا فضای مسجد فلان بود و... تهمتی به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) نیست، که پاسخ گرفتم نه.

نویسنده کتاب «خال سیاه عربی» ضمن بیان اینکه نتیجه کار، کتابی است که هنوز هم نمی‌دانم اسم آن را در چه نوع ادبی بگذارم، افزود: این شب‌ها تمام تلاشم این است که کار به ایام فاطمیه امسال برسد. هنوز نه اسمی برای آن انتخاب کردم و نه ناشر، اما امیدوارم به عنایت خود حضرت زهرا(س) کار خوبی به دست مخاطب برسد.

عسکری در بخش دیگر صحبت‌های خود درباره نگارش سفرنامه سفر اخیر خود به نیویورگ به همراه تیم رسانه‌ای رئیس جمهور، عنوان کرد: فعلا در حال خواندن سفرنامه‌های آمریکا هستم. ضمن اینکه از آن سفر یادداشت‌های صوتی برداشتم و فضا را برای خودم تشریح کردم و باید زمان بیشتری صرف کرد تا ببینم به کجا می‌رسد.

خالق کتاب «پری‌دخت» همچنین از نگارش رمانی برای حاج قاسم خبر داد و گفت: نگارش این رمان که بخشی از زندگی حاج قاسم است، به اتمام رسیده اما هنوز کارهای انتشار آن انجام نشده است؛ تلاشم این است که منتشر شود.

عسکری درباره انتشار کتاب شعر جدید هم عنوان کرد: حدود 28 غزل تازه هم دارم؛ اما الان خیلی در جهان داستان هستم و وقتی این سه تا کتابم به نتیجه رسید، فکری هم برای شعرهایم خواهم کرد.

وی در پایان در پاسخ به اینکه خود را شاعر می‌داند یا نویسنده، عنوان کرد: حامد عسکری اهل کلمه است، سر و کار و سرشتش با کلمه است و فرقی نمی‌کند این کلمه‌ها در غزل باشد یا بخشی از یک داستان؛ اما خودم حامد عسکری قصه‌گو را دوست دارم که حال مردم با کلماتش خوش باشد.

انتهای پیام
captcha