روشنگری دانش‌آموزان رسالت کنونی جامعه قرآنی است
کد خبر: 4099059
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲

روشنگری دانش‌آموزان رسالت کنونی جامعه قرآنی است

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با بیان اینکه رسالت کنونی جامعه قرآنی، روشنگری دانش‌آموزان است،‌ گفت: دست‌اندرکاران این حوزه باید با جهاد تبیین نسبت به روشنگری و تبیین مسائل برای دانش‌آموزان اقدام کنند.

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان دیروز، ۲۱ آبان در اولین دوره توانمندسازی و دانش‌افزایی کارشناسان قرآن، عترت و نماز و مدیران مراکز دارالقرآن شهرستان‌ها و مناطق استان کردستان با بیان اینکه قرآن نسخه شفابخش بشریت است، گفت: خداوند متعال در آیه 82 سوره اسراء می‌فرماید: «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا؛ و ما از قرآن آنچه را برای مؤمنان مایه درمان ورحمت است، نازل می کنیم وستمکاران را جز خسارت نمی افزاید».

وی افزود: منظور از شفابخشیدن قرآن در این آیه یعنی نجات یافتن از بیماری‌های فکری و روحی است و همچنین در عین حال نباید از رحمت خداوند غافل بود.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه شفا در مقابل عیب‌ها و نقص‌ها و پاکسازی از بیماری‌های فکری است، بیان کرد: شفای قرآنی زمینه‌ساز پاکسازی و تخلیه فکری است پس از آن رحمت خدا فرا می‌رسد و رحمت تحلیه و آراستن به فضایل است.

وی با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن و اثرگذاری آن بر روح و روان انسان افزود: برخی با تلاوت قرآن و دانستن قواعد آن هدایت نمی‌شوند، علت آن ناپاکی فطرت و اخلاقی است.

ناظمی‌جلال در ادامه سخنان به بیان نکاتی در مورد دانش‌آموزان و دستگاه تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه تعلیمی کشور است که دارای مسائل و چالش‌هایی است و در این زمان هنر این است که مشکلات پیش‌رو رفع شود.

وی با اشاره به مجازی بودن آموزش در زمان کرونا و فاصله گرفتن دانش‌آموزان از تعلیم و تربیت حضوری و سوءاستفاده دشمنان از این قضیه و درگیر کردن دانش‌آموزان با مسائلی غیر از تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان یادآور شد: با توجه به این وضعیت اکنون وظیفه و رسالت کنونی جامعه قرآنی، روشنگری دانش‌آموزان است که دست اندرکاران این حوزه باید با جهاد تبیین نسبت به روشنگری و تبیین مسائل برای دانش‌آموزان اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha