یادمان شهید امیر دریادار همتی منتشر شد
کد خبر: 4098836
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
در «شاهد یاران»

یادمان شهید امیر دریادار همتی منتشر شد

یکصد و نود و ششمین و یکصد و نود و هفتمین شماره ماهنامه فرهنگی تاریخی «شاهد یاران»، ویژه‌نامه یادمان شهید امیر دریادار محمدابراهیم همتی منتشر شد.

یادمان شهید امیر دریادار «محمدابراهیم همتی» در «شاهد یاران»

به گزارش ایکنا؛ جدیدترین شماره ماهنامه فرهنگی، هنری و تاریخی «شاهد یاران»، ویژه‌نامه‌ یادمان شهید «محمدابراهیم همتی» فرمانده ناوچه پیکان در عملیات مروارید با عنوان «نگین مروارید» در 96 صفحه چاپ و روانه کتابفروشی‌ها شد.

پیام امام خمینی(ره) خطاب به ملت ایران و نیرو‌های مسلح در تاریخ بیست‌وهشتم فروردین 1368 با عنوان «نیروی دریایی چون نگینی درخشنده است» و  پیام مقام معظم رهبری در تاریخ نهم آذرماه 1393 با عنوان «یاد شهدای فداکار ناوچه پیکان در تاریخ این کشور ماندگار خواهد بود» مطالب آغازین در یادمان شهید امیر دریادار «محمدابراهیم همتی» در ماهنامه «شاهد یاران» جدید است.

«دریادلانی که امنیت آفریدند» عنوان یادداشتی از سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره رشادت شهدای نیروی دریایی ارتش در ۸ سال دفاع مقدس که در این شماره از ماهنامه «شاهد یاران» منتشر شده است.

در ادامه پیام امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش برای شهید همتی با عنوان «شهید همتی شهادت را زیور خود کرد» و پیام امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در سخنرانی مراسم شب خاطره حوزه هنری و پیام امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش در سخنرانی حاشیه بازدید پارک موزه دفاع مقدس سمنان و در ادامه و در مطلبی با عنوان «از عرشه تا عرش» مروری بر زندگی شهید امیر دریادار «محمدابراهیم همتی» به چاپ رسیده است.

همچنین گفت‌وگو‌هایی با «عباسعلی همتی» پدر شهید، «مریم لطیفی» مادر شهید، «شهلا صحافی» همسر شهید، «آذر همتی» خواهر شهید، «محمدمهدی همتی» عموی شهید، «علی لطیفی» دایی شهید و ... درباره این شهید والامقام خواندنی شده است.

«مرواریدهایی که به قعر خلیج‌فارس رفتند» عنوان مطلب دیگری از شماره 196-197 ماهنامه «شاهد یاران» است که در آن به بیان هفت نکته درباره عملیات مروارید به‌عنوان بزرگترین عملیات دریایی در دفاع مقدس پرداخته شده است.

در ادامه گفت‌وگوهایی با ناصر سرنوشت، امیر دریادار دوم بازنشسته، سعید کیوان شکوهی، ناخدا دوم بازنشسته، احمدرضا پیروزکار، ناخدا یکم بازنشسته، احمد شمس علوی، ناوسروان بازنشسته و عبدالله معنوی رودسری، دریادار دوم بازنشسته از هم‌رزمان شهید ابراهیم همتی درباره این شهید و ناگفته‌هایی از عملیات مروارید به چاپ رسیده است.

روایت ناوسروان بازنشسته یوسف کرم‌پور از همراهی با شهید همتی در ناوچه پیکان با عنوان «از نخستین روزهای جنگ تا آخرین نبرد»، خاطرات ناوسروان بازنشسته مجتبی مسیح با عنوان «نجات‌بخش عملیات شهید صفری بود»، گفت‌وگو با ناخدا دوم بازنشسته کارن اولادی درباره شهید همتی با عنوان «شجاعتش زبانزد بود» و روایت دریادار دوم بازنشسته علی‌اکبر اخگر از شهید همتی با عنوان «داوطلب  حضور در سخت‌ترین عملیات‌ها بود» از دیگر بخش‌های خواندنی یادمان شهید محمدابراهیم همتی در شماره جدید ماهنامه «شاهد یاران» است.

«حماسه‌سازان تکاور» عنوان مطلب دیگری از شماره جدید ماهنامه «شاهد یاران» است که در آن به بازخوانی نقش تکاوران نیروی دریایی ارتش در عملیات‌های «شهید صفری» و «مروارید» و اسامی آن‌ها پرداخته است.

«فرماندهی که برای نیروهایش چون پدر بود» عنوان مطلب دیگری از یادمان شهید محمدابراهیم همتی در ماهنامه «شاهد یاران» است که به معرفی شهید همتی  به روایت هم‌رزمان شهید آن اختصاص دارد.

بررسی عملکرد تیزپرواران نیروی هوایی ارتش در عملیات مروارید بخش دیگری از شماره جدید ماهنامه «شاهد یاران» است که با عنوان «بزرگ‌ترین عملیات هوایی ایران در خلیج‌فارس» به چاپ رسیده است.

همچنین در ادامه و د  مطلبی با عنوان «ایران فاتح نبرد دریایی» بازتاب‌های عملیات مروارید در مطبوعات را می‌خوانید.

در بخش «ناخدای باخدای پیکان» آلبوم عکس‌های شهید محمدابراهیم همتی به نمایش گذاشته شده است و بخش «فرمانده به روایت اسناد» هم مروری بر اسناد و مدارک این شهید والامقام دارد.

«دریادلانِ پیکان» با یادی از شهدا و بازماندگان ناوچه پیکان در عملیات مروارید، پایان‌بخش یادمان شهید «محمدابراهیم همتی» در ماهنامه «شاهد یاران» است.

یکصد و نود و ششمین و یکصد و نود و هفتمین شماره ماهنامه فرهنگی تاریخی «شاهد یاران»، ویژه‌نامه یادمان شهید امیر دریادار «محمدابراهیم همتی» به صاحب امتیازی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرمسئولی و سردبیری رحیم نریمانی در 96 صفحهمنتشر شده است.

انتهای پیام
captcha