توصیه‌های رهبر انقلاب در خصوص فضای مجازی تاکنون محقق نشده است
کد خبر: 4098524
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
مدیرمؤسسه فضای مجازی تراز انقلاب:

توصیه‌های رهبر انقلاب در خصوص فضای مجازی تاکنون محقق نشده است

مدیر مؤسسه فضای محازی تراز انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص فضای مجازی و اهمیت آن توصیه‌های زیادی دارند که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

حجت‌الاسلام محمد کرباسی، مدیر مؤسسه فضای مجازی تراز انقلاب

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام محمد کرباسی، مدیر مؤسسه فضای مجازی تراز انقلاب اسلامی، امروز ۱۹ آبان در نشستی فرهنگی با موضوع فضای مجازی در حسینیه قدس مجتمع امین که از سوی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت مسأله فضای مجازی اظهار کرد: از بین تمامی بیانات رهبر معظم انقلاب درباره فضای مجازی، دو جمله اهمیت بسیار بالای این مسأله را هویدا می‌کند. ایشان می‌فرمایند؛ «اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است» و در جای دیگر می‌فرمایند؛ «اگر مسؤولیت رهبری را نداشتم، بنده شخصا اداره شورای عالی فضای مجازی را برعهده می‌گرفتم».

استاد حوزه علمیه در رابطه با وظیفه حوزه در قبال دین گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های متعدد با طلاب فرمودند که بخشی از کار حوزه‌های علمیه تئوری پردازی است؛ اما بخش دیگر آن تحقق دین در جامعه است؛ بنابراین اگر بخواهیم در بحث فضای مجازی این مطلب را تطبیق دهیم، حوزه‌های علمیه هم باید تئوری پردازی کنند و به یک فضای مجازی دینی و تراز انقلاب برسند و بعد هم برای محقق شدن این فضای مجازی دینی در جامعه از هرگونه تلاشی فروگذاری نکنند.

این کارشناس فضای مجازی به نظریه‌پردازی برخی از علما در گوشه و کنار حوزه علمیه درباره مسأله فضای مجازی اشاره کرد و افزود: الحمدلله در طی چند صد سال گذشته منابع و سرمایه‌های بسیار ارزشمند دینی از محدثین، علما و... جمع‌آوری شده است که باید متخصصین حوزوی به آن‌ها رجوع و از آن‌ها استفاده کنند. برخی از علما هستند که در مقام تئوری‌پردازی کم و بیش پرداخت‌هایی داشتند؛ اما متأسفانه برای تحقق و اجرایی شدن آن نظریات تلاشی صورت نگرفته است.

تأکیدات رهبر انقلاب در خصوص فضای مجازی تاکنون محقق نشده است

وی توجه سیاست‌گذاران حوزوی، بزرگان، مدیران و طلاب به اجرا و تحقق دین در جامعه را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب شاخصه‌های فضای مجازی مطلوب را بار‌ها در سخنان خود فرموده‌اند. ایشان مدام برای شبکه ملی اطلاعات، سامان‌دهی پیام‌رسان‌ها، بومی‌سازی نرم افزار‌ها و سخت افزار‌های مربوط به اینترنت و فضای مجازی و... از مسؤولان مطالبه کردند؛ اما متأسفانه حوزه علمیه با غفلت از پیاده‌سازی تئوری‌ها، باعث شده است تا تئوری‌های علما در رابطه با فضای مجازی در همان قامت تئوری باقی بماند در حالی که باید روند اجرایی مطالبات و تئوری‌ها را تسریع می‌کردند.

انتهای پیام
captcha