در حق شهدا و خودمان جفا کردیم
کد خبر: 4098215
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
قاضی‌زاده:

در حق شهدا و خودمان جفا کردیم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از فرماندهان و فرزندان شهدای عملیات والفجر ۴ دیدار کرد.

به گزارش ایکنا، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر روز سه‌شنبه ۱۷ آبان در دیدار با جمعی از فرماندهان و فرزندان شهدای عملیات والفجر ۴ در سالن جلسات حوزه ریاست بنیاد گفت: ما در حق خودمان و جامعه به دلیل معرفی نادرست شهدای کشور به عنوان قهرمانان جامعه جفا کردیم.
معاون رئیس جمهور با اشاره به ساخت فیلم «نجات سرباز رایان» توسط کشورهای غربی برای معرفی یک قهرمان غیرواقعی خاطرنشان کرد: این در حالی است که دوران دفاع مقدس ما طبق فرمایش مقام معظم رهبری معدن لایزال و پر از سلحشوری شهدا است. انسان‌های شجاع و نترسی در معامله با خدا به دنبال شهادت بودند و این جایگاه نصیب آنها شد و آنچه برای سایر انسان‌ها دست‌نیافتنی بود برای آنها دست‌یافتنی شد.

وی افزود: آرزوی شهدا رسیدن به جایگاه و مقامی ابدی بود و برای رسیدن به آن تلاش کردند و خاصیت انسان‌های بزرگ این است که کسی جایگاه آنها را درک نمی‌کند و فقط شهید است که مفهوم شهید را می‌فهمد و به قول شهید حاج قاسم سلیمانی کسی که به شهادت می‌رسد مثل شهدا زندگی می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به جایگاه خانواده‌های معظم شهدا، گفت: نحوه برخورد برخی افراد با فرزندان شهدا از روی عدم شناخت است. والدین، همسران و فرزندان شهدا بودند که با شهید زندگی کردند و می‌توانند مقام و جایگاه شهید را درک کنند و برای همین نباید از برخی انتظار داشت که بتوانند این جایگاه را درک کنند البته جامعه به موضوع شهادت حساس است و در وقایع اخیر و حضور مردم در صحنه این موضوع به اثبات رسید.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به تلاش‌های کارکنان بنیاد در گذشته برای خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، گفت: حضور هر روزه کارکنان بنیاد در معراج شهدا و سرکشی به خانواده شهدا و ابلاغ خبر شهادت عزیزان آنها کار راحتی نبوده است اما در ابتدای جنگ تحمیلی نیروهای مخلصی برای خدمت به خانواده‌های معظم شهدا حضور داشتند. برای کارکنان بنیاد نباید با گذشت زمان برخی مسائل عادی شود ضمن اینکه باید از نیروهای داوطلب که انگیزه مادی ندارند برای خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران استفاده کرد.
وی همچنین بر دیدار مسئولان با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تأکید کرد و گفت: طرح سپاس در کشور به منظور دیدار با همه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تا پایان سال اجرا می‌شود و مسئولان بنیاد مکلف هستند این طرح را اجرا کنند. همچنین مسئولان بنیاد بر اساس پست سازمانی در صورت درگذشت والدین سه شهید، دو شهید و یک شهید موظف به حضور در مراسم تشییع والدین معظم شهدا هستند.

در پایان این دیدار فرزندان شهدای عملیات والفجر ۴ به حمایت از اهداف و آرمان‌های پدران شهیدشان در سال‌های دفاع مقدس برای حفظ ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی تأکید کردند و خواستار حمایت از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شدند.

انتهای پیام
captcha