نمایشگاه حلال استانبول؛ دورخیز ترکیه برای سهم بیشتر از بازار 4 هزار تریلیون دلاری
کد خبر: 4097404
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸

نمایشگاه حلال استانبول؛ دورخیز ترکیه برای سهم بیشتر از بازار 4 هزار تریلیون دلاری

نهمین نمایشگاه حلال سازمان همکاری اسلامی که در استانبول ترکیه برگزار می‌شود، فرصتی برای بهره‌گیری بیشتر این کشور از بازار چهار تریلیون دلاری حلال جهان به شمار می‌آید.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، استانبول ترکیه میزبان بزرگترین نمایشگاه حلال جهان که نهمین نمایشگاه حلال سازمان همکاری اسلامی (OIC) و هشتمین اجلاس جهانی حلال در 24 تا 27  نوامبر (اول تا چهارم آذر 1401) خواهد بود.

اجلاس جهانی حلال توسط سازمان همکاری‌های اسلامی و کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی آن و با همکاری مؤسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی و همچنین با همکاری مرکز ترویج تجارت اسلامی برگزار می‌شود.

این نمایشگاه که مهمترین پلتفرم همکاری تجاری در صنعت حلال است، در صدد است تا ترکیه را به کشوری مهم در بازار 4 تریلیون دلاری حلال تبدیل کند.

نهمین نمایشگاه حلال OIC و هشتمین اجلاس جهانی حلال با هدف جذب دو میلیارد مشتری این بخش به ترکیه، به‌ویژه در بخش‌های غذایی، دارویی، آرایشی، گردشگری و مالی برگزار می‌شود.

این رویداد که در مرکز نمایشگاه‌های استانبول با شعار «برای تجارت پایدار: کشف همه جنبه‌های توسعه جهانی صنعت حلال» برگزار خواهد شد به دنبال جذب بیش از 500 متخصص خرید در سراسر جهان است.

این نمایشگاه که انتظار بیش از 40 هزار مهمان از جمله 10 هزار مهمان بین‌المللی را دارد، راه را برای شرکت‌ها هموار می‌کند تا از طریق معاملات B2B سهم بیشتری از صنعت حلال را به دست آورند.

 پیش‌بینی می‌شود نمایندگان 25 کشور در سطح ملی و فردی در این نمایشگاه حضور داشته باشند و رهبران بخش‌های مختلفی از صنایع مانند مواد غذایی، آرایشی، نساجی، مالی و گردشگری  گرد هم آیند. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود شرکت‌هایی از صنایع دیگر مانند لجستیک، انتشارات، بسته‌بندی و آموزش در این رویداد شرکت کنند.

نمایشگاه حلال، رویدادی سالانه است که با همکاری مرکز اسلامی توسعه تجارت (ICDT)، مؤسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی (SMIIC)، با حمایت وزارت بازرگانی ترکیه و سایر وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی مرتبط در این کشور برگزار می‌شود.

دوره قبلی نمایشگاه حلال OIC که در 25 تا 28 نوامبر 2021 در فضای 13 هزار متر مربعی برگزار شد، میزبان 354 غرفه‌دار از 32 کشور، 31 هزار  بازدیدکننده تجاری از 96 کشور بود. همچنین در آن دوره از نمایشگاه، 5280 جلسه تجاری برگزار شد.

نمایشگاه حلال OIC که همزمان با اجلاس جهانی حلال برگزار می‌شود، یک برنامه نمایشگاهی برجسته و همچنین بستری متمایز برای طیف متنوعی از کارگاه‌ها، جلسات و رویدادهای جانبی و همچنین جلسات B2B با مشارکت خریداران و فعالان حوزه حلال است.

انتهای پیام
captcha