رشد 27 درصدی پرداخت زکات در فارس
کد خبر: 4097261
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵

رشد 27 درصدی پرداخت زکات در فارس

رئیس اداره زکات استان فارس از رشد 27 درصدی پرداخت زکات واجب و مستحبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام محسن قلی‌زاده، رئیس اداره زکات استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام محسن قلی‌زاده، رئیس اداره زکات استان فارس امروز، 14 آبان در حاشیه اردوی جهادی رهپویان زکات در شهرستان کامفیروز، از همکاری خوب کشاورزان با گروه جهادی رهپویان زکات در کامفیروز قدردانی کرد و گفت: همکاری و استقبال بسیار خوبی در کامفیروز مشاهده شد و چون کشاورزان آثار فردی و اجتماعی پرداخت زکات را دیده‌اند، خودشان زکات خود را به کمیته پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه معدل پرداخت زکات استان فارس قابل قبول است، افزود: زکات‌های دریافتی در دو سرفصل توزیع می‌شود؛ یکی امور نیازمندان و دیگری ایجاد پروژه‌های عام‌المنفعه همچون مسجد، کتابخانه و... که امسال در پرداخت زکات واجب و مستحب در استان فارس، نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد رشد پرداخت زکات داشته ایم.

قلی‌زاده همچنین گفت: امسال به عنوان گروه جهادی رهپویان زکات در کامفیروز مستقر شدیم و این گروه فلسفه زکات را روی خرمن‌ها به کشاورزان ذکر می‌کند و در نهایت هرچه زکات جمع شود، با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) بین نیازمندان همان روستا توزیع می‌شود.

به گفته وی، مدیدیت زکات به صورت شورایی در استان‌ها اداره می‌شود که رئیس آن نماینده ولی فقیه در استان، قائم مقام استاندار و دبیرخانه آن کمیته امداد امام خمینی(ره) است که برخی دستگاه‌ها نیز عضو شورا هستند.

قلی‌زاده تصریح کرد: مودیانی که زکات را به‌صورت مستقیم به نیازمندان پرداخت می‌کنند، در صورت اطلاع دادن کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه موظف است آن را ثبت و ضبط کند.

انتهای پیام
captcha