تأکید بر پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در نشست سران اتحادیه عرب
کد خبر: 4096425
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

تأکید بر پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در نشست سران اتحادیه عرب

نشست سران کشورهای عربی با پرداختن به مسئله فلسطین و تأکید بر پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در الجزایر برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ بامداد سه‌شنبه جلسه افتتاحیه نشست سران کشورهای عربی در الجزایر به ریاست عبدالمجید تبون به پایان رسید.

این نشست با شعار وحدت و با حضور سران و مقامات ارشد کشورهای عربی و نمایندگان نهادهای بین‌المللی از جمله دبیرکل سازمان ملل متحد و بعد از سه سال توقف به علت شیوع کرونا برگزار شد.

حدود دو سوم سران کشورهای عربی و 5 کشور نیز در سطح وزارت خارجه در این نشست حضور داشتند و کرسی سوریه نیز همچنان خالی ماند.

بنا به گزارش میدل ایست نیوز، در نشست افتتاحیه، مفاد سند «اعلامیه الجزایر» که وزرای خارجه عرب در 3 روز نشست مقدماتی درباره آن به توافق رسیده بودند، بررسی شد.

پرونده فلسطین در رأس اولویت‌های این سند است و در آن همچنین به مسائل امنیتی جهان عرب و وضعیت 6 کشور عربی دچار بی‌ثباتی پرداخته شده است.

رئیس‌جمهور الجزایر در سخنان افتتاحیه و پس از به عهده گرفتن ریاست نشست از همتای تونسی خود گفت که این نشست در شرایط منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به شدت پیچیده و حساس برگزار می‌شود.

وی خواستار برگزاری یک بلوک اقتصادی عربی برای حفاظت از منافع مشترک و برگزاری جلسه فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل برای اعطای عضویت کامل به فلسطین شد.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز در این نشست بر ضرورت پایان‌دادن به وضعیت بحرانی سوریه و بستن پرونده آلام سوریه و تلاش برای برقراری وضعیت تازه‌ای که به موجب آن دمشق به آغوش جهان عرب بازگردد، تأکید کرد.

«عبداللطیف رشید»، رئیس‌جمهور عراق نیز از سران کشورهای عربی خواست که اختلافاتشان را با گفت‌وگو حل کنند.

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل، هم در این نشست تأکید کرد که موضع سازمان ملل در قبال مسئله فلسطین کاملا آشکار است و در این خلاصه می‌شود که باید اشغالگری پایان یابد.

دور دوم نشست‌های سران اتحادیه عرب امروز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha