مسابقات بین‌المللی قرآن مصر با یاد «شیخ مصطفی اسماعیل» برگزار می‌شود
کد خبر: 4095477
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹

مسابقات بین‌المللی قرآن مصر با یاد «شیخ مصطفی اسماعیل» برگزار می‌شود

وزیر اوقاف مصر از نامگذاری بیست‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر به نام «شیخ مصطفی اسماعیل»، قاری فقید مصری خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از بوابة نیوز، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر دیروز، هفتم آبان‌ماه در جلسه‌ای با اعضای اتحادیه قاریان قرآن در مسجد امام حسین(ع) قاهره اظهار کرد: این مسابقات 4 فوریه سال 2023 میلادی برابر با 15 بهمن سال جاری در قاهره برگزار خواهد شد.

وی افزود: وزارت اوقاف مصر در اهتمام به قرآن و اهالی قرآن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و با مشاوره و هماهنگی نام استاد «مصطفی اسماعیل» را برای بیست‌ونهمین مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور انتخاب کرده است.

وزیر اوقاف مصر تصریح کرد: 2023 سال خوبی برای ارتباط‌‌ دادن زمان حاضر به گذشته و اعتلای نام قاریان دوران طلایی مصر است تا یک بار دیگر در عصر حاضر آن دوران را احیا کنیم.

محمد مختار جمعه همچنین بیان کرد: در راستای عمل به توصیه‌های عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر مبنی بر افزایش جوایز حافظان قرآن و تکریم آنان، وزارت اوقاف مصر جایزه نفر نخست بیست‌ونهمین مسابقات بین‌المللی قرآن مصر را 250 هزار(ربع میلیون) پوند مصری تعیین کرده و کمترین میزان این جایزه برای هر یک از رشته‌های این رقابت 100 هزار پوند است.

بنا به گفته وزیر اوقاف مصر این مسابقات در هشت رشته از جمله حفظ قرآن و درک مفاهیم قرآن ویژه بانوان و آقایان گروه سنی 45 سال و کمتر، خانواده قرآنی ویژه افراد خانواده‌های حافظ قرآن به شرط حضور 3 حافظ از هر خانواده، حفظ قرآن با تفسیر و تبیین مباحث علوم قرآن ویژه گروه سنی 45 سال و کمتر و حفظ قرآن با قرائات سبع(قرائات هفت‌گانه قرآن) برای گروه سنی 50 سال و کمتر برگزار می‌شود.

همچنین حفظ قرآن ویژه غیر عرب‌زبانان و گروه سنی 40 سال و کمتر، حفظ قرآن و درک مفاهیم و اهداف آیات ویژه افراد کم‌توان ویژه گروه سنی 35 سال و کمتر، حفظ قرآن با درک کلمات و تفسیر عم جزء ویژه گروه سنی 15 سال و کمتر از آن و رشته «حافظ نمونه» از دیگر رشته‌های این رقابت است.

انتهای پیام
captcha