مسئولان در اجرای احکام دیوان عدالت پیشقدم شوند
کد خبر: 4094940
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۱

مسئولان در اجرای احکام دیوان عدالت پیشقدم شوند

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه تمامی احکام این دیوان ضمانت اجرای کافی دارد، گفت: اما پیش از اجرای تضمین حکم و استفاده از ظرفیت‌های قانونی، انتظار می‌رود مسئولان و مدیران دولتی در اجرای حکم پیش قدم شوند.

حجت الاسلام مظفری، رئیس دیوان عدالت اداریبه گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری، پنجشنبه، پنجم آبان‌ماه، در جمع قضات و مدیران دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه تمامی احکام این دیوان ضمانت اجرای کافی دارد، گفت: اما پیش از اجرای تضمین حکم و استفاده از ظرفیت‌های قانونی، انتظار می‌رود مسئولان و مدیران دولتی در اجرای حکم پیش قدم شوند.

وی افزود: با وجود ضمانت‌های اجرایی لازم و استفاده از ظرفیت‌های قانونی انتظار می‌رود مسئولان خودشان در اجرای حکم پیشقدم شوند، چراکه زیبنده جایگاه مدیران نیست در اجرای احکام صادره سستی کنند.

مظفری، با بیان اینکه بیشتر مراجعان، در دیدارهای مردمی برای رسیدگی به شکایات خود به دیوان عدالت اداری مراجعه می‌کنند، افزود: تقاضاهای مختلفی در این دیدارها مطرح شده و برخی مربوط به گلایه از طولانی شدن دادرسی در دیوان و تسریع در اجرای حکم و بررسی مجدد آراء است که دستورات قانونی صادر شده و متعهد هستیم حداکثر ظرف دو هفته پاسخ مستدل و قانع کننده‌ای به مراجعه کنندگان داده شود.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: حقوق مردم حق مسلم و حق‌الناس بوده و بر اساس قانون مکلف به اجرای آن هستیم، تمامی احکام دیوان عدالت اداری ضمانت اجرای کافی دارد و خود مسئولان به احترام حقوق شهروندی نسبت به اجرا و رفع موانع اقدام کنند و اگر مانع قانونی دارد به دیوان اعلام کنند تا برطرف شود.

انتهای پیام
captcha