تبیین زکات موجب رشد انفاق در جامعه می‌شود
کد خبر: 4094890
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

تبیین زکات موجب رشد انفاق در جامعه می‌شود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه زکات عامل رشد معنوی انسان‌ها و دل‌های پاک انسان‌ها بوده و عامل رشد اقتصادی نیز است، گفت: اگر این فریضه به خوبی تبیین شود و برنامه‌های تشویقی برای آن داشته باشیم، مودیان زکات از رضایت درونی برخوردار خواهند بود و انفاق در جامعه رشد چندین برابری می‌یابد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلسبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، امروز، پنجم آبان‌ماه در همایش علمی، فرهنگی و ترویجی زکات در تبریز، با بیان اینکه هنوز جایگاه هم شان با فریضه زکات در میان کشورهای اسلامی برقرار نشده است، گفت: از ۷۰ کشور اسلامی فقط تعداد محدودی چون ایران، یمن، عربستان، سودان و ... جایگاهی برای زکات دارند.

وی ادامه داد: سالانه به طور متوسط حدود شش میلیون تن تولید گندم داریم که برآورد کمیته زکات این است که می‌توان ۱۰ هزار میلیارد تومان زکات از طریق غلات دریافت شود اما فقط ۱۳۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور دریافت می‌شود که تنها ۱۰ درصد از آن مربوط به گندم است.

میرتاج الدینی، تاکید کرد: عدم برنامه‌ریزی جدی در حوزه زکات در دولت‌های قبلی باعث چنین عقب ماندگی شده و حتی قانون زکات که ۱۸ آبان ماه سال ۹۰ در مجلس به تصویب رسیده اما تا به حال آیین نامه آن تصویب نشده است. البته شورای زکات به تازگی شروع به بررسی آن کرده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس، با بیان اینکه زکات عامل رشد معنوی انسان‌ها و دل‌های پاک انسان‌ها بوده و عامل رشد اقتصادی نیز است، گفت: اگر این فریضه به خوبی تبیین شود و برنامه‌های تشویقی برای آن داشته باشیم، مودیان زکات از رضایت درونی برخوردار خواهند بود و انفاق در جامعه رشد چندین برابری می‌یابد.

وی با بیان این‌که میانگین رشد اقتصادی بخش کشاورزی برای سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰ درصد است، ادامه داد: این امر نشان‌ می‌دهد که کشاورزی کشور، بستر خوبی برای رشد دارد.

میرتاج الدینی، در ادامه با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی در معرض سخت ترین حملات ناجوانمردانه امپراطوری رسانه‌ای جهانی قرار دارد، افزود: کسی درباره خوبی‌ها و دستاوردهای نظام چیزی نمی‌گوید و اکنون جنگ شناختی علیه کشور راه انداخته‌اند که ابزار آن رسانه‌های جهانی، فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای و محور آن تحریف واقعیت‌ها، دروغ پردازی، شایعات است.

وی با بیان این‌که دروغ پراکنی و تحریف واقعیت‌ها بستر سازی برای فتنه است، ادامه داد: در چنین وضعیتی ما باید پرچم روشنگری را به جامعه بیاوریم.

انتهای پیام
captcha