شهر آفتاب فعلا مناسب برگزاری نمایشگاه کتاب نیست + صوت
کد خبر: 4094717
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
یاسر احمدوند خبر داد:

شهر آفتاب فعلا مناسب برگزاری نمایشگاه کتاب نیست + صوت

معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد گفت: در حال حاضر فضای مسقف لازم برای نمایشگاه در شهر آفتاب حدود یک سوم تا 40 درصد نیاز است که اگر تامین نشود این گزینه برای برگزاری حذف خواهد شد.

یاسر احمدوند+ایکنا

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از آغاز فعالیت‌‌های و برنامه‌ریزی سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: تقریبا از سه ماه گذشته جلسات منظم در ارزیابی نمایشگاه کتاب گذشته و برنامه‌ریزی برای نمایشگاه سال آینده شروع و انجام شده است. فرایند فعال و تدارک‌های لازم نیز در بخش‌های داخلی و خارجی در حال انجام است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم با شرایط مطلوب برگزار شود، اضافه کرد: به‌زودی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه به‌ صورت رسمی و خبری اعلام خواهد شد؛ البته رئیس و قائم‌مقام نمایشگاه سی‌وچهارم توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده و کمیته‌ها هم شکل گرفته و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

فضای مسقف ناکافی شهر آفتاب

احمدوند درباره احتمال برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نمایشگاه شهرآفتاب با توجه به اعلام آمادگی رئیس این نمایشگاه گفت: گفت‌وگویی در نمایشگاه کتاب امسال با بنده انجام شد. متعاقب آن ما نامه‌ای برای رئیس شورای شهر تهران ارسال و نیازهای نمایشگاه کتاب تهران اعم از مساحت موردنیاز، امکانات و ابعاد نمایشگاه و... را اعلام کردیم تا اگر نمایشگاه شهر آفتاب می‌تواند این نیازها را برآورده و این امکانات را فراهم کند؛ اعلام شود که شرایط را داراست.

کد

وی ادامه داد: در حال حاضر فضای مسقف در اختیار نمایشگاه شهر آفتاب حدود یک سوم یا 40 درصد نیاز نمایشگاه کتاب را تامین می‌کند. بر همین اساس در نامه به شورای اسلامی شهر تهران اعلام شد که آیا نمایشگاه شهر آفتاب توانایی تکمیل بخش‌های ناتمام و رساندن آن به نمایشگاه کتاب سال آینده وجود دارد؟ در پاسخ شهرداری تهران اعلام آمادگی و گفته شد ما فعالیت‌ها را شروع و تکمیل کنیم اما هنوز فعالیت جدید در نمایشگاه شهر آفتاب شروع نشده است. تا ماه آینده که بازدیدی صورت خواهد گرفت؛ اگر شهر آفتاب تدارک لازم را برای برپایی نمایشگاه دیده باشد، شهر آفتاب هم به‌عنوان یک گزینه اصلی برگزار خواهد شد اما اگر ظرفیت‌های اصلی را دراختیار نداشته باشد، طبیعتا زمینه بررسی هم وجود ندارد.

انتخاب مهمان ویژه 

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره تعیین کشور مهمان خارجی ویژه سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: چهار تا پنج کشور توسط همکاران پیشنهاد و بررسی شده‌اند و کشور مهمان ویژه نهایی شده است، منتهی از آنجا که باید رسما توسط کشور منتخب نامه رسمی دریافت کنیم، اجازه دهید فعلا اسم کشور منتخب را اعلام نکنیم تا در روزهای آینده به صورت رسمی اعلام شود.

انتهای پیام
captcha