ضرورت و اهمیت جهاد تبیین از منظر قرآن کریم
کد خبر: 4094373
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
حجت‌الاسلام شریفانی مطرح کرد:

ضرورت و اهمیت جهاد تبیین از منظر قرآن کریم

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین و ضرورت و اهمیت آن از نظر قرآن کریم، اظهار کرد: حوادث اخیر کشور معلول عدم تبیین و شبهاتی است که برای عامه مردم به ویژه نسل جوان به وجود آمده و این شبهات مثل یک سرطانی درون آنها را تحت فشار قرار داده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، جلسه گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با حضور حجت‌الاسلام محمد شریفانی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمود حزبه‌زاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و استادان گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد اهواز برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام شریفانی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین و ضرورت و اهمیت آن از نظر قرآن کریم، اظهار کرد: حوادث اخیر کشور معلول عدم تبیین و شبهاتی است که برای عامه مردم به ویژه نسل جوان به وجود آمده و این شبهات مثل یک سرطانی درون آنها را تحت فشار قرار داده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با تاکید بر اهمیت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، خاطرنشان کرد: استادان گروه معارف حداقل سه کلاس خود را در طول ترم به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و رفع شبهات اختصاص بدهند. آنها می‌توانند همان مباحث اعتقادی دروس معارف را با جهت‌گیری تبیینی و رفع شبهات در قالب پرسش و پاسخ به نسل حاضر ارائه دهند و این امر در اولویت قرار دارد.

همچنین حجت‌الاسلام شریفانی در سفر خود به استان خوزستان با حضور در جلسه شورای اداری این دانشگاه، که با حضور روسای واحدها و معاونان دانشگاه و استان برگزار شد، با اشاره به رمز موفقیت پیغمبر اکرم(ص)، گفت: پیغمبر اکرم(ص) شخصیتی مهربان، نرم‌خو، اهل مشورت و گذشت بودند. مولفه‌های شخصیتی ایشان یک دستور‌العمل برای همه مدیران است. مدیر موفق مدیری است که حداکثر ارزش‌های اخلاقی را داشته باشد.

حجت‌الاسلام شریفانی در ادامه سفر خود به دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با حضور در کارگاه توانمندسازی استادان درس انس با قرآن کریم و کارشناسان قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، با اشاره به اهمیت قرآن کریم و عظمت و شأن این کتاب الهی و بررسی مولفه‌ها و شاخصه‌های آن، اظهار کرد: قرآن کتابی نوآور است که طبق گفته خودش می‌تواند مرده را زنده کند و کوه‌ها را از جای برکند، قطعا این کتاب با این قابلیت‌ها می‌تواند تحولی در روح و روان انسان‌ها ایجاد کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، تاکید کرد: استادان درس انس با قرآن کریم هر کدام در حوزه نشر و تبلیغ قرآن در دانشگاه فعالیت داشته باشند و در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی تلاش کنند. در طرح «یکشنبه‌های قرآنی» برنامه‌ریزی شود با برگزاری کلاس قرائت قرآن به ویژه تفسیر، به شکل‌های گوناگون در فضای دانشگاه این طرح به نحو احسن انجام شود.

انتهای پیام
captcha