درخواست موريتانی از کشورهای اسلامی در مقابله با چالش‌های شبکه‌های اجتماعی
کد خبر: 4093965
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹

درخواست موريتانی از کشورهای اسلامی در مقابله با چالش‌های شبکه‌های اجتماعی

دولت موریتانی، خواستار هماهنگی و اقدامات مشترک کشورهای اسلامی به منظور مقابله با چالش‌های شبکه‌های اجتماعی شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از صحرا مدیا، دولت موریتانی ضرورت هماهنگی تلاش‌ها و تقویت اقدامات مشترک کشورهای اسلامی برای تضمین اثربخشی مقابله با چالش‌های کنونی و آتی ناشی از انقلاب دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی را خواستار شد.

محمد ولد اسویدات، وزیر فرهنگ، جوانان و ورزش موریتانی در دوازدهمین نشست وزرای اطلاع‌رسانی سازمان کنفرانس اسلامی، گفت: موریتانی از تلاش‌های این سازمان به منظور بهبود وجهه مسلمانان، دفاع از اسلام و مقدسات آن، مسائل مسلمانان و یافتن سازوکارهایی که امکان ترویج اقدام مشترک اسلامی در عرصه رسانه را فراهم کند، حمایت می‌کند.

وی افزود: این دوره نشست وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی با شعار مبارزه با اطلاعات نادرست و اسلام‌هراسی در دوران پساحقیقت، در شرایطی برگزار می‌شود که گسترش رسانه‌های اجتماعی به هر فردی در جهان این توانایی را می‌دهد تا به یک بازیگر مستقیم در تولید محتوا و هدایت افکار تبدیل شود.

اسویدات خاطرنشان کرد: وجود بیش از یک میلیارد و 400 میلیون شهروند مسلمان در 57 کشور اسلامی به ما فرصت زیادی می‌دهد تا بر افکار عمومی بین‌المللی تأثیر گذاشته و تصویری واقعی از دین اسلام ارائه کنیم.

وی افزود: دولت موریتانی یک استراتژی مؤثر و کارآمد در مبارزه با تروریسم و اشکال مختلف افراط‌گرایی اتخاذ کرده است که ابعاد امنیتی، فکری و اقتصادی را در جهت تقویت جبهه داخلی و دستیابی به توسعه همه‌جانبه و آمادگی برای رویارویی با چالش‌های مختلف درنظر می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha