پای «خوانِ احسانِ جان» در فکه
کد خبر: 4093802
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

پای «خوانِ احسانِ جان» در فکه

دویست‌و سی‌وسومین شماره از ماهنامه «فکه»، با پرونده ویژه‌ای برای شهید مدافع حرم «محمد کامران» با عنوان «خوانِ احسانِ جان» منتشر شد.

پای «خوانِ احسانِ جان» در فکه

به گزارش خبرنگار ایکنا، دویست‌و سی‌وسومین شماره از ماهنامه «فکه»، با پرونده ویژه‌ای برای شهید مدافع حرم «محمد کامران» با عنوان «خوانِ احسانِ جان» ویژه مهر منتشر شد.

«آغاز یک فصل شورانگیز» از اولین مطالب این شماره از ماهنامه فکه است که به بیان حقایقی از دفاع مقدس که باید به گوش جوان‌ها و نوجوان‌ها برسد، در کلام رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ایشان به مناسبت هفته دفاع مقدس پرداخته است.

«قدرت حل مسئله» با موضوع دخالت منافقین و تجزیه‌طلبان در حوادث اخیر کشور، «دروغگوها بس کنند!» با موضوع همراهی برخی عناصر داخلی فرهنگی و هنری با موج‌سواری دشمن در اتفاقات اخیر کشور، «تشنگان خدمت یا شیفتگان قدرت» با اشاره به رانت‌خواهی برخی مسئولان و سوءاستفاده فرزندان برخی از آنان از قدرت و مسئولیت والدین خود و «مِنا در قربانگاه» به مناسبت هفتمین سالگرد فاجعه منا، عناوین یادداشت‌های شماره جدید ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فکه است.

 قسمت پنجاه و ششم داستان انقلاب در این شماره از فکه با عنوان «اولین سقوط» به داستان سقوط شهر مهران در سال 59 پرداخته است.

«توهم یا واقعیتی چهل‌ساله» یکی از مهم‌ترین مطالب دویست‌و سی‌وسومین شماره از ماهنامه فکه است به واکاوی و تبیین برخی از چالش‌های ملت و نظام از آغاز تاکنون پرداخته است. در ادامه به مناسبت سالروز شهادت سید محمدعلی جهان‌آرا مطلبی با عنوان «این، پایان جهان‌آرا نبود» به چاپ رسیده است.

نگاهی به عملکرد یک‌ساله دولت سیزدهم با عنوان «دولتِ در میدان» و نگاهی به حوادث اخیر ایران اسلامی با عنوان «همیشه رد پای اسرائیل در میان است» از دیگر مطالب مهم ماهنامه فکه ویژه مهر است.

در بخش «حدیث عاشقی» این شماره به مطالبی با عناوین «تا کربلا راهی نمانده» درباره شهید قدرت‌الله یوزباشی، «گردان بلالی» با نگاهی به خاطرات سردار جانباز محمد بلالی، «چشم‌های خسته قاسم» با یادی از شهید قاسم ناصرزارع و «روحانیت؛ عمود خیمه انقلاب»، گفت‌وگویی با سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح پیرامون جایگاه روحانیت در عرصه‌های انقلاب اختصاص یافته است.

پرونده ویژه این شماره از ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه با عنوان «خوانِ احسانِ جان» به زندگی و خاطرات شهید مدافع حرم »محمد کامران» اختصاص دارد و شامل گفت‌وگوهایی با پدر و مادر و خواهر این شهید مدافع حرم است.

لازم ماهنامه «فکه» به ادبیات پایداری و مطالبی مربوط به انقلاب اسلامی، دوران هشت سال دفاع مقدس و زندگینامه و سیره شهدا می‌پردازد.

شماره ۲۳۳ ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه ویژه مهرماه در ۵۶ صفحه با شمارگان ۳۰۰۰ نسخه و بهای ۳۸ هزار تومان، توسط مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه به دو زبان فارسی و عربی منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha