ثبت‌نام 152 فعال قرآنی یزد در صندوق بیمه اجتماعی
کد خبر: 4093490
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

ثبت‌نام 152 فعال قرآنی یزد در صندوق بیمه اجتماعی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان یزد از ثبت‌نام 152 نفر از فعالان قرآنی این استان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خبر داد.

حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزدحجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد:  از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این اتحادیه، ثبت‌نام فعالان قرآنی استان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به تولیت اتحادیه کشوری است.

وی با اشاره به اینکه تلاش فوق به منظور برخورداری فعالان قرآنی فاقد پوشش بیمه است، ادامه داد: با اجرای این طرح، تمام فعالان قرآنی مورد تأیید اتحادیه استان یزد که مشمول سایر نظام‌ها و صندوق‌های بیمه اجتماعی نبوده و شرایط احراز عضویت نزد صندوق را داشته باشند، می‌توانند از مزایای تعهدات بلندمدت بیمه‌های اجتماعی بازنشستگی (دوران سالمندی)، از کارافتادگی کلی و بازماندگان بهره‌مند شوند.

مطهریان اضافه کرد: بیمه اجتماعی فعالان علوم قرآنی شامل خدماتی از جمله پرداخت مستمری بازنشستگی، پرداخت مستمری ازکارافتادگی، پرداخت مستمری بازماندگان و بورسیه تحصیلی است. پرداخت دو سوم حق بیمه توسط دولت انجام خواهد شد و تنها پرداخت یک سوم حق بیمه بر عهده فرد بیمه شده است. همچنین در این بیمه قابلیت نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای به سایر صندوق‌های بیمه‌ای وجود دارد.

مطهریان با اشاره به اینکه تاکنون 152 نفر از سطح استان متقاضی عضویت در این صندوق بودند و به اتحادیه کشوری معرفی شدند ادامه داد: سایر مربیان و کادرهای اجرایی مؤسسات تا پایان سال فرصت دارند، تقاضای خود را به اتحادیه قرآنی استان اعلام و سپس نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام کنند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد اظهار کرد: برای ثبت‌نام بیمه اجتماعی در گام نخست، تکمیل اطلاعات درخواستی و ارسال اسکن عکس‌های ۴*۳ متقاضیان بیمه از طریق پیا‌م‌رسان‌های مجازی به شماره ۰۹۹۰۱۷۷۱۳۱۰ کفایت می‌کند.

مطهریان ادامه داد: مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن می‌توانند فعالان قرآنی مؤسسه خود را اعم از کادر اداری، حافظان، قاریان و... را بنابر نیاز و صلاحدید خود برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی معرفی کنند تا پس از تأیید و تکمیل مدارک به عضویت این صندوق درآیند.

وی یادآور شد: برخی از افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند و به تهران معرفی شده‌اند، اکنون از این بیمه بهره‌مند هستند و ان‌شاءالله مابقی افراد به زودی در صورت تأییدیه از سوی تهران لینک پرداخت حق بیمه را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha