استقبال الازهر از تصمیم استرالیا درباره قدس اشغالی
کد خبر: 4093321
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

استقبال الازهر از تصمیم استرالیا درباره قدس اشغالی

الازهر از تصمیم استرالیا مبنی بر لغو به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، استقبال کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، الازهر ضمن استقبال از تصمیم استرالیا مبنی بر لغو به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: قدس پایتخت ابدی کشور فلسطین بوده، هست و خواهد ماند.

الازهر بر موضع قاطع خود در قبال آرمان فلسطین و رد قاطعانه هرگونه اقدامی که به حقوق مردم مظلوم فلسطین برای بازگرداندن سرزمین و ایجاد کشور مستقل خود به پایتختی قدس شریف خدشه وارد کند، تأکید کرد.

چند روز پیش وزارت امور خارجه استرالیا، اظهارات نخست‌وزیر سابق این کشور درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را از پورتال خود حذف کرد.

استرالیا پیش‌تر اعلام کرده بود که قدس را به جای تل‌آویو به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی  به رسمیت می‌شناسد.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر سابق استرالیا اواسط دسامبر سال ۲۰۱۸ در سخنانی اعلام کرد که درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت «اسرائیل» و انتقال احتمالی سفارت استرالیا به این شهر فکر می‌کند.

با این حال وزیر امور خارجه جدید استرالیا درباره این اقدام تصریح کرد: تصمیم کانبرا در سال 2018 صلح را تضعیف و استرالیا را با دیگر کشورها ناسازگار کرد. وی تأکید کرد:  استرالیا همچنان دوست ثابت «اسرائیل» است و سفارت آن در تل‌آویو باقی خواهد ماند.

در پی این اقدام، رژیم صهیونیستی سفیر استرالیا در اراضی اشغالی را احضار کرده است. یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر با ابراز ناامیدی از این تصمیم تصریح کرد: در پی این اقدام استرالیا، تنها می‌توان امیدوار بود دولت این کشور، در امور دیگر جدی‌تر عمل کند. لاپید قدس را پایتخت ابدی رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

انتهای پیام
captcha