معماران برتر مساجد در مراکش تجلیل شدند
کد خبر: 4092975
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
در مراسم «روز مساجد»

معماران برتر مساجد در مراکش تجلیل شدند

مهندسان، طراحان و معماران برتر مساجد طی مراسمی با عنوان «روز مساجد» در مراکش از سوی وزارت اوقاف این کشور تجلیل شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، مراسم روز ملی مساجد در رباط پایتخت مراکش برگزار شد. «احمد التوفیق»، وزیر اوقاف مراکش، در این مراسم اعلام کرد که کشورش سالانه نیاز به ساخت 200 مسجد دارد.

التوفیق افزود که افزایش مساجد با هدف همگام شدن با رشد جمعیتی (جمعیت حدود 37 میلیون نفری) و توسعه شهری است و این وزارتخانه درصدد است در پنج سال آینده 80 مسجد بسازد.

وزیر اوقاف مراکش با اشاره به بهره‌گیری از کمک خیرین برای ساخت 1000 مسجد با هدف پاسخگویی به نیازهای اجتماعی تأکید کرد: در حال حاضر دو هزار و 221 مسجد به حالت تعطیل درآمده که از این تعداد 723 مسجد برای بازگشایی مجدد در مرحله مقاوم‌سازی و اصلاح و ده‌ها مسجد در مرحله کسب مجوز فعالیت هستند.

به گفته التوفیق، در حال حاضر 51 هزار مسجد در مراکش وجود دارد که 72درصد آنها در منطقه صحرا واقع هستند. این مراسم با حضور  ائمه جماعات مساجد در مرکز «محمد سادس» برگزار شد.

 با توجه به اهتمام پادشاه مراکش به مساجد از سال 2007، سالروز میلاد پیامبر(ص) روز مساجد نامگذاری شد و جشنی به این مناسبت هر ساله در این کشور برگزار می‌شود. در این مراسم از مهندسان، طراحان و معماران برتر مساجد در این کشور قدردانی شد. 

التوفیق توضیح داد که هدف از این وزارتخانه، تضمین بی طرفی مساجد و حفظ ثبات مذهبی و حذف کامل نمازخانه‌های موقت و جایگزینی آنها با مساجد جدید است که محیطی مناسب را برای اجرای مناسک دینی فراهم می‌کند.

وی افزود: راهبرد این وزارتخانه بهبود زیرساخت‌های فعلی و شناسایی مساجدی است که نیاز به تعمیر فوری دارند و این وزارتخانه همچنان به تشویق خیرین برای کمک به احیای مساجد و حفظ میراث معماری مذهبی ادامه خواهد داد. 

انتهای پیام
captcha