آغاز بیست و‌چهارمین هفته ملی قرآن در الجزایر
کد خبر: 4092873
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

آغاز بیست و‌چهارمین هفته ملی قرآن در الجزایر

بیست و‌چهارمین هفته ملی قرآن الجزایر دیروز، 26 مهرماه با حضور وزیر امور دینی این کشور در مدرسه قرآنی شهر «بنی عباس» الجزایر آغاز شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری دولتی الجزایر، یوسف بلمهدی، وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر به همین مناسبت در بازدید از مدرسه قرآنی شیخ احمد بن عیسی در ناحیه «کرزار» استان بنی عباس این کشور بر نقش مهم مدارس قرآنی در آموزش و حفظ قرآن کریم به کودکان و حفظ فرهنگ اسلامی تأکید کرد.

وی با اشاره به آموزش بیش از 300 دانش‌آموز در مدرسه شیخ احمد گفت: یکی از اهداف تأسیس و گسترش مدارس و مکتبخانه‌های قرآنی تشویق کودکان به حفظ قرآن کریم در سطح ملی و محلی است به نحوی که به گسترش فرهنگ صیانت از کتاب خدا در خانواده‌های الجزائری کمک کند.

این هفته ملی قرآن کریم در الجزایر به مناسبت شصتمین سالگرد استقلال الجزائر و «روز ملی هجرت در الجزایر»(یادبود وقایع ۱۷ اکتبر ۱۹۶۱ و کشتار خونین تظاهرات‌کنندگان مهاجر الجزائری در پاریس) با شعار «هجرت در قرآن کریم، وفاداری به وطن، کار و ایمان» برگزار شده است.

رویدادهای مربوط به هفته ملی الجزایر امسال به میزبانی سالن ورزشی بنی عباس و زیر نظر جمعی از اساتید دانشگاه و ائمه جماعات الجزایر و حضور 200 شرکت‌کننده از استان‌های مختلف این کشور برگزار می‌شود.

همچنین مسابقه ملی حفظ قرآن کریم الجزایر در این سالن برگزار می‌شود و امسال رشته‌های جدید حفظ کامل قرائات هفت‌گانه قرآن، حفظ متن شاطبیه و مسابقه حفظ کامل با تجوید ویژه خواهران بالای 15 سال و همچنین رشته حفظ قرآن ویژه سوادآموزان بالای 50 سال با حفظ 10 حزب قرآن به این رقابت‌ها اضافه شده است.

انتهای پیام
captcha