مهم‌ترین دلایل بازماندگی از تحصیل در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4092377
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

مهم‌ترین دلایل بازماندگی از تحصیل در خراسان‌جنوبی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: فقر مالی، فقر فرهنگی، عدم دسترسی به مدرسه در روستاهای دورافتاده، بدسرپرستی و بی‌سرپرستی دانش‌آموزان، ترس از کرونا، فوت، مهاجرت و معلولیت‌های مختلف، به ترتیب اولویت علت‌های ترک تحصیل در استان است.

محمد زمانی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیمحمد زمانی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: کارگروه اداره آموزشی و تربیتی بررسی آموزش‌های اجتماعی ناشی از بازماندگی از تحصیل را دارد که جلسات آن تشکیل شده و هر کدام از سازمان‌ها در حال بررسی موارد مربوط به ترک تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، یک هزار و 206 دانش‌آموز ترک تحصیل شده در استان شناسایی شده‌اند، افزود: در حال حاضر مجمع خیرین بازمانده از تحصیل در استان شکل گرفته است که مراحل توجه به دانش‌آموزان ترک تحصیل شده، شناسایی و سپس جذب و نگهداشت آنان در محیط مدرسه از برنامه‌های این مجمع است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان کرد: فقر مالی، فقر فرهنگی، عدم دسترسی به مدرسه در روستاهای دورافتاده، بدسرپرستی و بی‌سرپرستی دانش‌آموزان، ترس از کرونا، فوت، مهاجرت و معلولیت‌های مختلف، به ترتیب اولویت علت‌های ترک تحصیل در استان است.

زمانی با بیان اینکه از مجموع دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، هویت 704 نفر شناسایی شد، تصریح کرد: بخشی از کمک آموزش و پرورش، ارائه بسته‌های معیشتی و لوازم‌التحریر با کمک خیرین است.

وی با بیان اینکه تعدادی از دانش‌آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، اظهار کرد: این کمک هزینه کفاف سپری کردن امور روزمره را نمی‌دهد و در نتیجه این افراد کودک کار می‌شوند.

زمانی با اشاره به تأمین صبحانه برای دانش‌آموزان محروم توسط مؤسسات خیریه، تصریح کرد: سال 99 نرخ ترک تحصیل 0.81 درصد بود که در سال گذشته به 65 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به تأمین هزینه ایاب و ذهاب به والدین دانش‌آموزانی که مشکل رفت و آمد به روستاها را دارند، افزود: پدیده بازماندگی از تحصیل پدیده نگران‌کننده اجتماعی برای تمام مردم است و نهادهای مختلف و در رأس آن آموزش و پرورش باید کمک کنند تا به هر شکل ممکن دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی تصریح کرد: کاهش نرم دانش‌آموزان مدارس روستایی به دلایلی چون فقر و خشکسالی از جمله مواردی است که سلامت جسم و روان دانش‌آموزان را تحت تأثیر قرار داده است و در این راه همه مسئول هستیم.

انتهای پیام
captcha