محکومیت توهین به قرآن و دانش‌آموز مسلمان در فرانسه
کد خبر: 4092361
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

محکومیت توهین به قرآن و دانش‌آموز مسلمان در فرانسه

کاربران شبکه‌های اجتماعی پاره‌کردن قرآنی متعلق به یک دانش‌آموز محجبه دبیرستانی در فرانسه و توهین به حجاب وی را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، رسانه‌های محلی فرانسه در گزارش‌هایی اعلام کردند: حمله به «جان روستان»، دانش‌آموز دبیرستانی در شهر کن واقع در شمال غربی فرانسه، از طریق انداختن روسری وی به سطل زباله و پاره‌کردن یک نسخه قرآن متعلق به وی صورت گرفته است. به گفته مسئولان مدرسه، این دانش‌آموز محجبه فرانسوی پس از این حمله دچار شوک روانی و جسمی شده است.  

سباستین دووال روچر، مدیر مدرسه، با توصیف این اقدام به عنوان یک تحول خطرناک در مدرسه تحت مدیریت خود با انتشار پیامی خطاب به دانش‌آموزان ضمن محکومیت این حمله اسلام‌ستیزانه، تصریح کرده است:  مدرسه ما همیشه تنوع و مدارای فرهنگی را تشویق کرده و تمام ادیان بدون استثنا در این مدرسه پذیرفته شده‌اند.

در همین راستا، انجمن هماهنگی مبارزه با اسلام‌هراسی در فرانسه با تمجید از مدیر این مدرسه برای محکومیت حادثه، انجام اقداماتی از جانب وی برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه را خواستار شد.  

این انجمن تأکید کرد: موضع مدیر مدرسه با  بی‌مسئولیتی رایج در میان مدیران مدارس فرانسوی نسبت به حوادث مشابه، در تضاد است.  

همچنین برخی از فعالان مسلمان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند: این حادثه بخشی از  اعمال محدودیت‌ها علیه دانش‌آموزان مسلمان در سراسر این کشور است و افزایش اسلام‌هراسی در فرانسه، این کشور را به سرزمین اعمال محدودیت‌ها علیه مسلمانان تبدیل کرده است.  

دو روز پیش، اریک زمور، نامزد سابق ریاست جمهوری و از چهره‌های راست افراطی در فرانسه فراخوانی را در شبکه‌های اجتماعی این کشور به راه انداخت و از طرفداران خود خواست برای اعتراض به آنچه او «افزایش نمادهای اسلامی» در مدارس فرانسه توصیف کرد، در پاریس گرد آمده و تظاهرات کنند.

زمور،کمپین خود را «مدارس را به  ما بازگردانید»  نامید که به طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی محکوم و بسیاری آن را «حماقت بار» و «نفرت‌انگیز» توصیف کردند.

انتهای پیام
captcha