سازمان عفو بین‌الملل تبعیض علیه مسلمانان را نژادپرستی دانست
کد خبر: 4092297
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱

سازمان عفو بین‌الملل تبعیض علیه مسلمانان را نژادپرستی دانست

سازمان عفو بين‌الملل با انتقاد از اسلام‌هراسی در اروپا تأکيد کرد که تعصب و تبعيض ناعادلانه عليه مسلمانان نوعی نژادپرستی است.

به گزارش ايکنا، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای تأکيد کرد کرد که تعصب و تبعیض ناعادلانه علیه مسلمانان نوعی نژادپرستی است.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در بحبوحه تشدید اسلام‌هراسی در اروپا که توسط سیاستمدارانی که از گفتمان ضداسلامی استفاده می‌کنند، تشدید شده است، نمایندگان پارلمان از 46 کشور جهان در نشست عمومی مجمع پارلمانی شورای اروپا (PACE) به قطعنامه‌ای رأی خواهند داد که مقامات بسیاری از کشورهای اروپایی را به عادی‌سازی تبعیض علیه مسلمانان متهم می‌کند و از دولت‌ها می‌خواهد که برای مقابله با پدیده اسلام‌هراسی به عنوان نوعی نژادپرستی اقدام کنند.

نیلز موزنیکس، مدیر منطقه‌ای برنامه اروپا در سازمان عفو بین‌الملل در سخنانی درباره این موضوع، گفت: این تصمیم باید زنگ خطری باشد زیرا در اروپا جایی برای قوانین، سیاست‌ها و اقدامات نژادپرستانه وجود ندارد. جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان اغلب به طور رسمی ثبت نمی‌شوند، همچنین درباره آن‌ها به طور مؤثر تحقیقی صورت نگرفته است.

وی افزود: تعصب و تبعیض روزانه که بسیاری از مسلمانان از آن رنج می‌برند، نوعی نژادپرستی است و زنان مسلمان در معرض چنین اقداماتی قرار می‌گیرند و به دلایل متعدد با تبعیض ناعادلانه مواجه می‌شوند.

نیلز موزنیکس تأکید کرد: در زمانه‌ای که سیاستمداران مروج رعب و وحشت برای به دست آوردن آراء انتخابات، مسلمانان را انسان‌های بد و منفی جلوه می‌دهند، بیش از هر زمان دیگری نیاز است که جوامع مسلمان، رأی و نظری برای تصمیم‌گیری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha