تلاش دولت جبران عقب ماندگی‌های گذشته است
کد خبر: 4092087
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
استاندار آذربایجان شرقی:

تلاش دولت جبران عقب ماندگی‌های گذشته است

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فرصت‌هایی در دولت‌های قبلی به‌وجود آمده که باید برای توسعه استان استفاده می‌شد، گفت: دولت سیزدهم خود را موظف به جبران این عقب ماندگی‌ها در یک بازه زمانی مشخص می‌داند.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز شنبه، 23 مهرماه، در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه پروژه فرهنگی در ورزقان، با اشاره به خستگی ناپذیر بودن دولت سیزدهم در مسیر خدمت به مردم گفت: این دولت مردمی فرصت‌های از دست رفته در دولت‌های قبلی را جبران می‌کند.

وی افزود: فرصت‌هایی در دولت‌های قبلی بوده که قبلاً باید استفاده می‌شد که نشده و مربوط به 10 یا 20 سال گذشته است، اما دولت سیزدهم خود را موظف به جبران این عقب ماندگی‌ها در یک بازه زمانی مشخص می‌داند.

خرم بیان کرد: در همین هفت ماه گذشته، اقداماتی که برای توسعه، عمران و آبادانی شهرستان ورزقان شده قابل توجه بوده، به گونه‌ای که تنها برای آسفالت و بهسازی راه ۵۰ روستا ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: توسعه ورزقان باید با یک توازن و تعادل و با لحاظ همه شاخص‌ها انجام شود تا آورده‌ای از نظام برای مردم منطقه داشته باشد و چهره شهرستان تغییر کند خوشبختانه این اراده هم در دولت و هم در مجموعه مس وجود دارد.

خرّم افزود: ما ۱۴ عنوان مصوبه سفر استانی ریاست جمهوری را مشخصاً برای ورزقان داشتیم که توسط معاون اول رئیس‌جمهور به همه وزارتخانه‌ها ابلاغ شده و همه آنها حداکثر باید تا ۲ سال دیگر خاتمه یابند.

وی یادآوری کرد: قطعه اول بزرگراه خواجه - ورزقان تا ۲ هفته دیگر تمام می‌شود و پل موجود تقاطع آن با جاده خواجه - اهر نیز تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: امتداد بزرگراه خواجه ـ ورزقان به مرز نوردوز نیز کریدور بسیار مهمی برای کشور و منطقه است که انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سد حاجیلر چای امروز ۳۰ میلیون مترمکعب آب دارد، اما با اقدامات انجام شده حجم آب آن به ۶۲ میلیون افزایش می‌یابد و این مهم با حل مشکل جاده واقع در محدوده سد محقق می‌شود تا به این ترتیب مشکل آب در کل شهرستان برطرف شود.

خرّم اظهار کرد: سه هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار در ۲ سال آینده برای شهرستان ورزقان از سفر ریاست جمهوری مصوب شده است.

وی افزود: ساختار جدید مجموعه مس سونگون و تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان نیز ابلاغ شده و این استقلال باید به گونه‌ای انجام شود که در آینده هیچ مشکلی پیش نیاید.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در ۲۵ سال گذشته نه تنها توسعه‌ای در معدن مس سونگون اتفاق نیفتاد بلکه فقط کنسانتره آن استخراج و به خارج از استان انتقال یافته که در سایه اقدامات انجام شده، از این به بعد تغلیظ مس در اینجا انجام و کاتد نیز تولید می‌شود.

انتهای پیام
captcha