اسلام‌هراسی؛ یک سیاست دولتی در فرانسه
کد خبر: 4092052
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
اندیشمند فرانسوی مطرح کرد:

اسلام‌هراسی؛ یک سیاست دولتی در فرانسه

یک اندیشمند فرانسوی با انتقاد از دامن زدن دولت‌های این کشور به مسئله اسلام‌هراسی، تأکید کرد که این موضوع به یک حزب خاص محدود نمی‌شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از عربی 21، فرانسوا بورگا، متفکر فرانسوی و پژوهشگر ارشد مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه، گفت: پدیده اسلام‌هراسی در فرانسه و اروپا به سطوح خطرناکی رسیده است و اگر در گذشته مختص راست افراطی بود، امروزه همه دولت‌ها آن را رواج می‌دهند و در واقع تبدیل به یک پدیده دولتی شده است.

بورگا افزود: دولت فرانسه با اقدامات ضداسلامی خود از خطوط قرمز عبور کرده است. این دولت نه فقط با شهروندان مسلمان به اصطلاح افراطی مبارزه می‌کند، بلکه اقدامات آن تمام مسلمانان این کشور را آزرده کرده است.

متفکر فرانسوی افزود: بسیاری از اعضای راست افراطی در فرانسه هنوز هم به دنبال انتقام از مسلمانان الجزایر هستند و اقدامات و تصمیمات خصمانه آن‌ها علیه مسلمانان را می‌توان در این چارچوب ارزیابی کرد.

طی سال‌های اخیر کشور فرانسه سیاست محدود کردن آزادی‌‌های مسلمانان را دنبال می‌‌کند که همین امر باعث تضعیف حقوق مسلمانان شده است، حتی مساجد در فرانسه نیز از این سیاست دولتی در امان نمانده‌اند؛ در این راستا برخی از مساجد تحت نظر قرار گرفته و یا بسته می‌شوند.

فرانسه ۵.۷ میلیون مسلمان دارد که بزرگ‌ترین جمعیت مسلمان در اروپای غربی است. اما به گفته محققان دانشگاهی، تبعیض، خشونت و سیاست ارتجاعی علیه این قشر باعث شده بسیاری از آن‌ها به ویژه کسانی که از تحصیلات بالایی برخوردارند، برای دستیابی به فرصت‌های بهتر شغلی و شرایط مناسب‌تر از فرانسه مهاجرت کنند.

انتهای پیام
captcha