شعر همواره در خدمت باورهای دینی بوده است
کد خبر: 4091938
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

شعر همواره در خدمت باورهای دینی بوده است

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی با اشاره به جایگاه معنوی شعر در ایران گفت: هنر شعر همواره در خدمت ارزش‌ها و باورهای دینی بوده است.

سیدقاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارشاد استان، سیدقاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی، امروز، 23 مهرماه، در مجلس شعرخوانی «به آیین آسمان» که با حضور شاعران برجسته کشوری و استانی در خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اظهار کرد: در بین هنرهای مختلف هیچ هنری به اندازه شعر در خدمت معارف، ارزش‌ها و باورهای دینی نبوده است.

وی افزود: هنر شعر در عین اینکه یک اتفاق خلاقانه است، معارف دینی ما را نسل به نسل منتقل کرده و برای ایرانیان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

ناظمی، اظهار امیدواری کرد تا جریان ادبی معطوف به معارف اهل بیت(ع) و ارزش‌های والای انسانی و دینی عمیق‌تر بشود و نقشی که این هنر در قرن‌های پیش به دوش کشیده و معارف و ارزش‌ها را پشتیبانی کرده ادامه یابد.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی لازمه این امر را تقویت ارتباط میان بزرگان و پیشکسوتان حوزه ادبیات با شعرای جوان عنوان کرد و گفت: ارتباط میان این دو نسل در سال‌های اخیر اندکی کمرنگ شده و باید بزرگان حوزه ادبیات تدبیری بیاندیشند تا شاهد تحولات اساسی در جریان شعر باشیم.

انتهای پیام
captcha