برگزاری اولین جشنواره داستان‌نویسی «به یاد لاله‌ها» در سمنان
کد خبر: 4091878
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

برگزاری اولین جشنواره داستان‌نویسی «به یاد لاله‌ها» در سمنان

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از برگزاری اولین جشنواره داستان‌نویسی «به یاد لاله‌ها» در سمنان خبر داد.

یادواره شهدابه گزارش ایکنا از سمنان، فاطمه مصطفوی‌فر، مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، عصر روز گذشته، 22 مهر در جمع خبرنگاران از اجرای اولین جشنواره داستان‌نویسی «به یاد لاله‌ها» در سمنان خبر داد و گفت: این دفتر با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی این استان و نهادها و سازمان‌های مرتبط، با هدف تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، این جشنواره را در چهار بخش دانش‌آموزی، دانشجویی، خانواده شهدا و ایثارگران و مستقل در قالب داستان کوتاه برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار، از یکم مهر تا پانزدهم آذر ۱۴۰۱ است که اختتامیه این جشنواره چهارشنبه سوم اسفند ۱۴۰۱ همزمان با سالروز ولادت امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

مصطفوی‌فر میهن‌دوستی و باورهای دینی شهیدان سرافراز، سلوک عارفانه و حیات معنوی شهدا، دغدغه‌های شهیدان، بصیرت و نبوغ فرماندهی شهدا به استناد روایات، خاطرات، وصایا، انتظارات خانواده‌های شهدا با توجه به مشکلات اجتماعی و روانی ناشی از جنگ، غریبانه‌های مادران و همسران شهدا، مناجات‌نامه‌ها و عاشقانه‌های شبهای عملیات، از موضوعات این جشنواره است.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه اطاعت از رهبر، مسئولیت‌پذیری و عشق شهادت، مجاهدت زنان امدادرسان در خط مقدم و نقش مادران و همسران شهدا در پشت جبهه، تأثیر فرهنگ عاشورایی، سفر در زمان و رسیدن به واقعه کربلا، همراه با بازتولید حالات و کلمات یاران حسین ابن علی(ع)، هم‌ذات پنداری با یکی از شهیدان سر افراز کربلا و باز آفرینی در جهان امروز، از دیگر موضوع‌های جشنواره است.

به گفته وی در هر بخش، جایزه نفر اول لوح تقدیر، تندیس جشنواره و پنج میلیون تومان هدیه نقدی، نفر دوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و سه میلیون تومان هدیه نقدی و نفر سوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و ۲ میلیون تومان هدیه نقدی است.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان متذکر شد: ارسال آثار از طریق تارنما به نشانی semnaniau.ac.ir، تلفن ثابت: ۰۲۳۳۳۶۵۴۰۰۷ و شماره همراه ۰۹۲۲۳۸۹۷۴۲۶ امکان‌پذیر است.

انتهای پیام
captcha