بازداشت دانش‌آموز فرانسوی به دلیل دفاع از پیامبر(ص)
کد خبر: 4091671
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳

بازداشت دانش‌آموز فرانسوی به دلیل دفاع از پیامبر(ص)

یک دختر دانش آموز مسلمان در فرانسه به دلیل اعتراض به کاریکاتورهای موهن به حضرت محمد (ص) و دفاع از پیامبر رحمت به صورت موقت بازداشت شد.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، این دانش‌آموز مسلمان که در دبیرستانی در شرق فرانسه درس می‌خواند، به درس «آزادی بیان» اعتراض کرد. معلم در این درس به کاریکاتورهای توهین‌آمیز به حضرت محمد (ص) اشاره کرده بود. دانش‌‌آموز مسلمان پس از این رویداد به نزد عموی خود باز می‌گردد و وی نیز به نوبه خود برای اعتراض به مدرسه مراجعه می‌کند؛ در جریان مشاجره لفظی میان معلم و عموی این دانش آموز، وی به قتل ساموئل باتی، استاد تاریخ و جغرافیا اشاره می‌کند که دو سال پیش به دست یه مهاجر چچنی به دلیل دفاع از این کاریکاتورها به قتل رسیده بود.

 با این حال معلم با این ادعا که تهدید به مرگ شده است بلافاصله از دانش‌آموز و عمویش شکایت می‌کند؛ امری که منجر به آغاز تحقیقات قضایی و در نتیجه بازداشت موقت دانش آموز و عمویش می‌شود.

این اتفاق در حالی رخ داده است که چهره‌های راست افراطی آزادانه و به صراحت در برخی از کانال‌های تلویزیونی از کشتار، اخراج و آزار مسلمانان دفاع کرده و دستگاه قضایی به بهانه حمایت از آزادی بیان از برخورد با این چهره‌ها خودداری می‌کند.

 

 

انتهای پیام
captcha