برگزاری جشن سالروز میلاد پیامبر(ص) در شهرهای انگلیس
کد خبر: 4090990
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

برگزاری جشن سالروز میلاد پیامبر(ص) در شهرهای انگلیس

مسلمانان در شهرهای مختلف انگلیس، با برپایی مراسم و انجام راهپیمایی، سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) را جشن گرفتند.

به گزارش ایکنا به نقل از بولتون نیوز، هزاران نفر از مسلمانان انگلیس سالروز میلاد حضرت محمد (ص) را با پیاده‌روی و انجام مراسم خاص، جشن گرفتند.

برخی از مسلمانان از آمریکا، اسکاتلند و سایر شهرهای انگلیس به این مراسم مذهبی حاضر شده بودند. در این مراسم که از مسجد مکه آغاز شد، از حاضران با غذا، چای، قهوه و بستنی پذیرایی شد.

یکی از شرکت‌کنندگان گفت: همه ما از مناطق مختلف گرد هم آمده‌ایم تا میلاد پیامبرمان، محمد(ص) را جشن بگیریم. او پیامبری بود که پیام عشق، صلح و برابری را برای بشریت آورد.

زینب اختر نیز در داخل مسجد همراه با زنان دیگر مشغول جشن و شادمانی بود. آنها مشغول صحبت، دعا خواندن و خوردن غذای خانگی بودند. او گفت: این جشن برای این است که جامعه دور هم جمع شوند و عیدی را جشن بگیرند که همه ما در آن مشترک هستیم.

وی افزود: این یک روز خوب است که با خواهرانی از سراسر کشور آمدند جمع شدیم و میلاد پیامبر را جشن می‌گیریم.

اگرچه این جشن اسلامی است اما حضور در آن برای عموم مردم آزاد بود و ساکنان مسلمان محله با توزیع شیرینی، شکلات و نوشیدنی از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی و همچنین برخی از همسایگان غیرمسلمان پذیرایی کردند.

محمد حسین یکی از سازمان‌دهندگان این پیاده‌روی گفت: 28 سال است که این مراسم برگزار می‌شود و مردم با این مراسم آشنا هستند. مردم از همه اقشار به بولتون می‌آیند تا در این مراسم حاضر شوند.

در شهر پیتربرو در شرق انگلیس نیز مسلمانان با برگزاری راهپیمایی، این مناسبت را جشن گرفتند. همچنین هزاران نفر از مسلمانان لستر یکشنبه گذشته، ۱۰ مهر سالروز میلاد حضرت محمد(ص) را جشن گرفتند. 

انتهای پیام
captcha