اقدام تحسین‌برانگیز کشیش مصری به مناسبت میلاد النبی(ص) + عکس
کد خبر: 4090611
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷

اقدام تحسین‌برانگیز کشیش مصری به مناسبت میلاد النبی(ص) + عکس

«یؤانس ادیب»، کشیش مسیحی کلیسای کاتولیکی شهر «غردقه» در استان «بحر الاحمر» مصر به مناسبت ایام میلاد پیامبر(ص) به توزیع شیرینی در میان مسلمانان اقدام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الاهرام، یؤانس ادیب در این سنت که هر ساله آن را انجام می‌دهد، به توزیع شیرینی اقدام کرد تا تعامل و دوستی میان مسلمانان و قبطی‌ها(مسیحیان) در مصر را نشان داده و مشارکت در جشن‌های یکدیگر را زنده نگه دارد.

این کشیش مسیحی دیروز شنبه، 16 مهر در اداره همبستگی اجتماعی استان «بحر الاحمر» حضور یافت و شیرینی میلاد پیامبر(ص) را با هدف ایجاد فضایی شاد و نشان‌دادن همدلی و همبستگی خود با مسلمانان به مسئولان این اداره هدیه کرد.

وی هنگام توزیع شیرینی گفت: میلاد پیامبر(ص)، یک مناسبت مبارک است که در میان مسلمانان و مسیحیان مصر، محبت، مهربانی و خیر را به همراه دارد و فرصتی خوب برای مشارکت در جشن برادران مسلمان است.

این کشیش کاتولیک افزود: این امر نشانه تعامل و محبت در سرزمینی واحد و فضای همدلی میان برادرانمان در وطن و کشورمان است.

گفتنی است؛ ماه ربیع‌الاول، ماه گرامیداشت میلاد النبی(ص) در اقصی نقاط جهان است و امروز، 17 مهرماه برابر با 12 ربیع‌الاول سالروز میلاد پیامبر(ص) به روایت اهل سنت است؛ مسلمانان جهان این مناسبت را به شیوه‌های مختلف جشن می‌گیرند.

در ایران نیز به همین مناسبت برنامه‌ها و جشن‌های هفته وحدت برگزار می‌شود و این جشن‌ها از امروز، 17 مهر تا جمعه، 17 ربیع‌الاول برابر با 22 مهر ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha