دومین محفل قاریان ارشد در مسجد امام حسین(ع) قاهره + عکس
کد خبر: 4090540
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

دومین محفل قاریان ارشد در مسجد امام حسین(ع) قاهره + عکس

محفل قرائت قرآن با روایت ورش از نافع با حضور قاریان ارشد مصری و جمعی از مردم در مسجد امام حسین قاهره برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، دومین محفل انس با قرآن کریم قاریان برجسته مصری با روایت ورش از نافع در مسجد الامام الحسین برگزار شد.

در این محفل، عبدالکریم صالح، استاد دانشگاه الازهر و رئیس کمیته بازنگری در مصاحف الازهر و همچنین قاریان برجسته‌ای نظیر احمد نعینع، محمود محمد الخشت، طه النعمانی، یاسر الشرقاوی، احمد تمیم المراغی، محمد فتح الله بیبرس، یوسف حلاوه، فتحی عبدالمنعم خلیف، هانی الحسینی و احمد عوض ابوفیوض حضور داشتند.

در این محفل قرائت قرآن با روایت ورش سوره فاتحه و سوره بقره قرائت شد.

عبدالکریم صالح طی نطقی در این مراسم تأکید کرد: امروز ما از نعمات و برکات بزرگی برخورداریم. برکت در زمان و برکت در مکان، برکت مکان از این جهت که ما در صحن مسجد سیدمان حسین(ع) هستیم؛ اما برکت زمان هم این است که در سالروز میلاد نبی اکرم(ص) به سر می‌بریم و همچنین سالروز پیروزی‌های اکتبر که در آن مصری‌ها بر دشمنانشان فائق آمدند.

او در ادامه از مسئولین مصری برای اهتمام به قرآن و اهل قرآن تقدیر کرد و گفت: این محفل قرآنی یکی از محافل بزرگی است که برای نخستین‌بار برگزار می‌شود. در این محافل ما به ترتیب قرائت قرآن را با روایت‌های مختلف خواهیم داشت.

صالح با بیان اینکه این نخستین‌بار است که قاریان ارشد مصری در یک محفل قرائت قرآن با روایت ورش حضور دارند، گفت: مصر دولت تلاوت است و اگر قرآن کریم در مکه نازل شده، در مصر قرائت شده است. افتخار دیگر این که نام این کشور چهار بار در قرآن کریم ذکر شده است.

این محفل قرآنی در راستای طرح وزارت اوقاف مصر برای حضور قاریان ارشد در مساجد این کشور، گسترش تلاوت‌های قرآنی و احیای نقش تبلیغی مسجد برپا می‌شود و شماری از قراء مورد اعتماد رادیو قرآن مصر در آن حضور دارند.

براساس اعلام وزارت اوقاف مصر، حضور عموم مردم در این برنامه آزاد است و قشرهای مختلف مردم می‌توانند در این محفل قرآنی حضور پیدا کنند.

وزارت اوقاف مصر اخیراً تصمیم گرفته که قاریان برجسته قرآن را به مساجد بیاورد تا قواعد تلفظ و قرائت صحیح آیات قرآن را به جوانان و بزرگسالان بیاموزند به گونه‌ای که آن‌ها را در تدبر در قرآن کمک کند. همچنین برای بانوان نیز دوره‌هایی برای قرائت و حفظ قرآن تدارک دیده شده است.

انتهای پیام
captcha