کارفرمایان در صورت استخدام مددجویان از تسهیلات ویژه بهره‌مند می‌شوند
کد خبر: 4090216
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶

کارفرمایان در صورت استخدام مددجویان از تسهیلات ویژه بهره‌مند می‌شوند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان گفت: کارفرمایانی که نیرو‌های خود را از مددجویان این نهاد جذب کنند به ازای هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و یا دو سال حق بیمه سهم کارفرما توسط این نهاد پرداخت می‌شود.

عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان و زمینه‌سازی برای ورود این خانواده‌ها به عرصه کار و تولید از اولویت‌های این نهاد است، اظهار کرد: در این زمینه استفاده از دانش و امکانات کارآفرینان و راهبران شغلی در دستورکار کمیته امداد استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مددجویان، استعداد و توانایی کار را داشته اما شرایط و سرمایه کافی برای ایجاد شغل ندارند، گفت: بر این اساس کمیته امداد با پرداخت تسهیلات ارزان، آنها را در مسیر خودکفایی قرار می‌دهد. در این راستا آمایش و نیازسنجی، استعدادسنجی، ارائه خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی شغلی، ارتقای مهارت‌های شغلی، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان و اجرای طرح توسط این عزیزان با نظارت سه تا پنج ساله جهت پایداری طرح از جمله حمایت‌های کمیته امداد در این بخش است.

وی با اشاره به طرح راهبری شغلی در کمیته امداد، بیان کرد: راهبری شغلی الگوی کارآفرین محور است و کارآفرینی که در یک رشته شغلی خاص دارای سابقه و فعالیت و بازار موفق بوده و بر تمامی حلقه‌های زنجیره شامل تهیه مواد اولیه، تجهیزات، بازاریابی و فروش تسلّط دارد، به آموزش و راهنمایی متقاضیان می‌پردازد.

اهرابی، رویکرد جدید کمیته امداد را خودکفایی مددجویان، توانمندسازی و ایجاد شغل از طریق مشاغل نوین و دانش‌بنیان بیان کرد و افزود: در این راستا شناسایی فرصت‌های جدید و نوآورانه اشتغال در مناطق روستایی، تقویت بهره‌وری در تولید و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و محروم و نیز حمایت از مخترعین، صاحبان ایده‌های صنعتی نوآورانه، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر فعالان در حال اجرا است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان به اقدامات این نهاد در راستای اشتغال مددجویان و ارائه تسهیلات به کارفرمایان اشاره کرد و گفت: کارفرمایان در مشاغل و صنوف مختلف در صورت استخدام مددجویان از بسته‌های تشویقی مانند پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و تسهیلات ویژه بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: کارفرمایانی که نیروهای خود را از مددجویان کمیته امداد جذب کنند به ازای هر نفر 100 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و یا دو سال حق بیمه سهم کارفرما توسط این نهاد پرداخت می‌شود؛ توجه به زنجیره‌های اشتغال، مهارت آموزی، اهمیت کیفیت مشاغل و اولویت بر اشتغال فرزندان مددجو از اولویت‌های این نهاد طی سالجاری است.

انتهای پیام
captcha