خارج شدن از تن‌محوری راه مقابله با شیطان است
کد خبر: 4090086
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

خارج شدن از تن‌محوری راه مقابله با شیطان است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شیطان در طول جریان وسوسه‌اش به دنبال سلطه تن است، گفت: اگر کسی می‌خواهد از شیطان نجات پیدا کند، باید از تن‌محوری خارج شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از مرکز خبر مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی، استاد حوزه علمیه در همایش تجدید عهد اساتید دانشگاه‌های استان قم با امام عصر(عج) که شامگاه 14 مهرماه همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج)  در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان اینکه شیطان در طول جریان وسوسه‌اش به‌دنبال سلطه تن است، بیان کرد: اگر کسی می‌خواهد از شیطان نجات پیدا کند، باید از تن‌محوری خارج شود.

وی با بیان اینکه حرکت اربعین در مقابل تن‌محوری است، ادامه داد: یکی از ژنرال‌های آمریکایی گفته بود که این حرکت اربعین حسینی تمام زحمات ما را از بین می‌برد و بنده گفتم که این عصای موسی است که تمام کید و دروغ غرب را می‌بلعد.

وی بیان کرد: اساس جریان غیبت بر مبنای تخطئه تن است چون در دوران غیبت جسم حضرت مهدی(عج) دیده نمی‌شود؛ حضرت در دوران غیبت فعال‌تر از تمام حضرات است در دوران حضور. ارتباط انسان در دوران غیبت در دایره تن نیست و در دایره وجود گسترده امام است و در دوران غیبت این حقیقت مشخص می‌شود.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: در روایات آمده است که دوران غیبت افضل دوران بشریت است؛ عبادت و رشد در این دوره در بالاترین حد است.

انتهای پیام
captcha