آماده کردن شیعیان برای پذیرش امام غایب، مهم‌ترین وجه امام عسکری (ع)
کد خبر: 4089866
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

آماده کردن شیعیان برای پذیرش امام غایب، مهم‌ترین وجه امام عسکری (ع)

کارشناس دینی گفت: یکی از اقدامات مهم امام‌ حسن عسکری (ع) در مدت امامت خود، آماده کردن شیعیان برای پذیرش امامت امام غایب بود.

کارشناس دینی

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب، کارشناس دینی، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با تسلیت ایام شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام امام یازدهم شیعیان، اظهار کرد: آن امام بزرگوار ۲۸ سال عمر و ۶ سال امامت کرده و یکی از اقدامات مهم آن حضرت در این مدت، آماده کردن شیعیان برای پذیرش امامت امام غایب بود.

وی با اشاره به رخدادهای پس از شهادت امام حسن عسکری (ع)، افزود: شهادت امام حسن عسکری (ع) با دو رخداد مهم یعنی رسیدن آخرین حجت الهی، حضرت امام زمان (عج) به مقام امامت و در پرده غیبت قرار گرفتن حضرت ولیعصر (عج) همزمان بود.

کارشناس دینی با اشاره به تلاش امام یازدهم شیعیان برای حفظ جان حضرت مهدی (عج) از کمند دشمنان اهل‌بیت (ع)، اضافه کرد: امام حسن عسکری (ع) ضمن حفظ جان امام زمان (عج) برای اینکه در آینده تردیدی در وجود امام به وجود نیاید، امام زمان را تنها به شیعیان خاص معرفی کرد.

حسینی‌نسب با بیان اینکه امام‌ حسن عسکری نیز یکی از امامان غریب شیعیان هستند، اضافه کرد: شک در حقانیت امام حسن عسکری علیه‌السلام دلیل بر غریب بودن آن امام بزرگوار است و شک در حقانیت رهبر الهی دلیل بر غیبت امام است‌.

وی به اقدام مهم امام یازدهم شعیان در دوران امامت خود اشاره کرد و متذکر شد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد عصر نورانى امام عسكرى (ع) زمان انتقال عصر حضور به عصر غیبت بود.

وی با بیان اینکه اصلى‌ترین راهبرد دوران شش ساله‌ امامت آن حضرت، برنامه‌ریزى دقیق در خصوص استقرار، بسط و تحقق كامل فرهنگ مهدویت بود، افزود: مهدویت‌باوری، قدرت نرم عظیم جبهه حق و مسلمانان و منتظران است.

این کارشناس دینی با گرامی‌داشت آغاز امامت حضرت ولیعصر امام زمان (عج) و با بیان اینکه با گذشت ۱۱۸۴ سال از غیبت آن حضرت، طبق وعده الهی آن حضرت ظهور خواهد کرد و دنیا را از عدل و عدالت پر خواهد کرد، اضافه کرد: شعله امید همواره در دل انسان معتقد به مهدویت روشن است و امام زمان مظهر امید به آینده است.

انتهای پیام
captcha