مقتدی صدر: طالبان مسئول حفظ جان شهروندان افغانستانی است
کد خبر: 4088793
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

مقتدی صدر: طالبان مسئول حفظ جان شهروندان افغانستانی است

رهبر جریان صدر عراق در توییتی گروه طالبان را مسئول انفجارهای متوالی در افغانستان و هدف قرار دادن شیعیان این کشور دانست و از طالبان خواست به مسئولیت‌های خود در حفظ جان شهروندان افغان پایبند باشد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه بغداد الیوم، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در واکنش به انفجار تروریستی صبح امروز در غرب کابل، پایتخت افغانستان که به شهادت شماری از شیعیان هزاره منجر شد، از طالبان خواست به مسئولیت‌های خود در حفظ جان شهروندان افغان پایبند باشد.

مقتدی صدر ادامه داد: این حملات احتمالاً در آینده سنی‌هایی را که روش طالبان را قبول ندارند نیز مورد هدف قرار دهد. این دولت اگر از آنچه که اتفاق می‌افتد راضی باشد و در برابر آن سکوت اختیار کند نزدیک به تروریسم و دور از میانه‌روی است و اگر در حمایت از ملت خود کوتاهی کند یک دولت بی‌لیاقت است و جامعه بین‌المللی باید برای پایان دادن به رنج و مشکلات ملت افغانستان مداخله کند.
وی گفت: ما از عربستان می‌خواهیم درباره حوادث افغانستان وارد عمل شود. این وظیفه شرعی عربستان در مقابل خداوند است.

رهبر جریان صدر در پایان خطاب به شیعیان افغانستان بیان کرد: ای شیعیان افغانستان در راستای پایان دادن به درد و رنج‌هایتان یکدست و متحد باشید و برای مطرح کردن خواسته‌هایتان و شنیده شدن صدایتان به خداوند توکل کنید؛ چرا که خداوند یاریگر شما و محمد(ص)، علی(ع) و فاطمه(س) شفیعان شما هستند.

انتهای پیام
captcha