گزارش ایکنا از دومین روز گردهمایی اتحادیه تشکل‌های قرآنی در شیراز
کد خبر: 4088759
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

گزارش ایکنا از دومین روز گردهمایی اتحادیه تشکل‌های قرآنی در شیراز

در دومین روز گردهمایی مدیران عامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور مباحثی از قبیل ضرورت انتخاب مشاور قرآنی استانداران، مطالبه جدی از مسئولان، ضرورت تشکیل شورای قرآنی در استان‌ها به صورت مستقل و غیره مطرح شد.

دومین روز گردهمایی اتحادیه تشکل‌های قرآنی، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، دومین روز گردهمایی مدیران عامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور امروز، 8 مهرماه در سالن شهید آیت‌الله دستغیب شیراز حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در حال برگزاری است.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس در این نشست با اشاره به نکاتی که هر کدام از مدیران عامل اتحادیه‌های استان‌ها مطرح کردند، گفت: پیشنهاد می‌شود استان‌ها از ظرفیت سازمان برنامه و بودجه استان خودشان با توجه به تبصره‌ها و ماده‌های مختلف استفاده کنند و به صورت دوستانه این مسائل را با سازمان برنامه و بودجه استان مطرح کرده و آن را هم در اختیار سایر استان‌ها قرار دهند تا همه بتوانند از این موارد استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: نمونه این قضیه ماده 17 است که بقیه استان‌ها هم کم و بیش از آن استفاده کرده اند. باید تعاملی میان اتحادیه تشکل‌های قرآنی با سازمان برنامه و بودجه ایجاد شود یا اینکه نشست‌های تخصصی مالی برای آنان برگزار کنیم که قطعاً راهکارهای کمک به مؤسسات در زمینه مالی را ارائه خواهند داد.

اتحادیه‌ها مطالبات جدی از مسئولان داشته باشند

اسلامی با بیان اینکه اینگونه جلسات باید خروجی جدی و قوی داشته باشد که یکی از آن‌ها مطالبات از مسئولان کشور است، گفت: تاکنون چندین بار از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست شد اما پاسخی داده نشده لذا باید با مقامات بالاتر این را مطرح کنیم.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس با تأکید بر اینکه خروجی این جلسات باید به صورت بیانیه پیگیری شود، از مدیران عامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان‌ها خواست تا تعامل خوبی با نمایندگان مجلس برقرار کنند تا بتوانند مشکلات آنان به خصوص در بخش بیمه و مالیات را برطرف کنند.

پورمختار، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی البرز نیز خواستار شفاف‌سازی بودجه‌های قرآنی شد و گفت: یکی از مباحثی که باید به آن توجه شود صندوق بیمه فعالان قرآنی است که لازم است به خصوص برای فعالان قرآنی استان‌ها این مسئله مدنظر قرار گیرد.

علی قربانی، نائب رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور در این نشست نیز با اشاره به فعالیت‌های قرآنی استاندار فارس گفت: به نظر می‌رسد فارس محوریت کشوری و جهانی دارد و راه‌اندازی نهضت روخوانی قرآن در این استان اقدام بسیار فاخری است که باید در همه ارکان جامعه رسوخ پیدا کند.

وی با بیان اینکه هم اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس و هم کشور قطعاً آمادگی دارند که بسیاری از امور قرآنی به ایشان واگذار شود، از استاندار فارس درخواست می‌شود تا این مسئله و پیشنهاد را هم در هیئت دولت به رئیس جمهور اعلام کند.

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت از انجام سفرهای استانی خویش به منظور بررسی مشکلات مؤسسات قرآنی استان‌ها خبر داد و گفت: وضعیت اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس خوب و ارتباط آن با مسئولان استانی بسیار بهتر است، لذا پیشنهاد می‌شود راهکارهایی برای تعامل بیشتر با استانداران را با همدیگر مرور کنیم.

مشاور قرآنی استاندار در تمام استان‌ها انتخاب شوند

مجیدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: استان فارس دو مزیت و خصوصیت دارد یکی اینکه در حوزه ازدواج و خانواده پیشقدم هست دوم اینکه در حوزه قرآن نیز فعالیت‌های خوبی انجام می‌دهد لذا تقاضا می‌شود این کارهای شاخص در استان فارس در هیئت دولت هم مطرح شود تا بقیه استان‌ها از این استان الگوبرداری کنند.

وی خواستار الگوبرداری تمام استانداران از استانداری فارس به منظور انتخاب مشاور قرآنی برای استاندار شد و گفت: همچنین فارس شاید تنها استان یا معدود استانی باشد که اتحادیه استانی آن تحت نظارت نماینده ولی‌فقیه در استان بوده یا از آن حمایت می‌شود.

سلیمی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کرمانشاه هم در این نشست از رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور خواست تا استاندار فارس را به عنوان عضو افتخاری اتحادیه کشوری منصوب کنند تا حلقه واسط بین اتحادیه و هیئت دولت باشند چرا که استاندار فارس در حوزه قرآن دغدغه دارند.

سعیدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی همدان و عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری گفت: متأسفانه در دولت گذشته شورای قرآن ذیل شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت که مصوبات آن باید از شورای فرهنگ تأیید بگیرد که این کار از یک بعد خوب اما از بعد دیگر بد است.

وی با بیان پیشنهادی گفت:  ضرورت دارد اتحادیه تشکل‌های قرآنی به عنوان پایه ثابت شورای فرهنگ عمومی و شورای قرآنی قرار بگیرد و در استان‌ها نهضتی راه‌اندازی شود تا شورای قرآنی آن‌ها مستقل و با توجه به پتانسیل‌های استانی باشد.

سعیدی در پایان اظهار کرد: در جلسات هیئت دولت باید این قضیه تصویب شود که سیاست و اقتصاد ما مبتنی بر قرآن باشد لذا باید شورای قرآن به صورت مستقل در استان‌ها برگزار شود و مصوبات آن هم در استان‌ها لازم‌الاجرا باشد.

انتهای پیام
captcha