از تعویق راه‌اندازی صندوق حمایت از مؤسسات تا تشکیل مجامع ویژه حفاظ
کد خبر: 4088755
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

از تعویق راه‌اندازی صندوق حمایت از مؤسسات تا تشکیل مجامع ویژه حفاظ

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به اینکه تصویب نهایی برنامه‌های ۱۴۰۱ در دستور کار است، از تعویق راه‌اندازی صندوق حمایت از مؤسسات و همچنین تخصیص اعتبارات برای تشکیل مجامع ویژه حفاظ قرآن خبر داد‌.

محمد انجم شعاع، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشوربه گزارش ایکنا از فارس، دومین روز گردهمایی مدیران عامل تشکل‌های قرآنی کشور در شیراز امروز، 8 مهرماه در سالن آیت‌الله دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) در حال برگزاری است.

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در نشست اول این مجمع با اشاره به اینکه تصویب نهایی برنامه‌های ۱۴۰۱ از موارد در دستور کار است، گفت: اگرچه هر برنامه‌ای باید قبل از ورود به آن سال انجام بگیرد اما تأمین منابع اعتباری ما با تأمین منابع اتحادیه شورای توسعه و دستگاه‌های مختلف گره خورده است.

وی افزود: بخشی از برنامه‌ها با منابع خارج از اتحادیه که در اختیار ماست، پیچیده شده است؛ اکنون برنامه‌های ۱۴۰۰ و همچنین برنامه‌های ۱۴۰۱ کمیسیون‌های شورای توسعه نهایی نشده است و برنامه‌های اتحادیه نیز در حال گفت‌وگو و مذاکره است که تصویب شود.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت بیان کرد: بیشترین اعتبار ما مربوط به شورای توسعه و کمیته تخصیص و کمیسیون‌ها است که هنوز اعتبارات ۱۴۰۱ کمیسیون‌ها در حال جمع‌آوری و بررسی و تصویب است لذا بخشی از اعتبارات در شش ماه اول وارد مجموعه نشده است.

انجم‌شعاع با بیان اینکه ۲۱ برنامه برای سال ۱۴۰۱ برای اتحادیه کشوری پیش‌بینی کردیم، افزود: از اعتباراتی که در اختیار داریم برای برنامه‌های راه‌اندازی دیجی آلاء، اپلیکیشن اطلس، قرآن در فضای مجازی، هزینه‌های ستادی مثل آب، برق، گاز، هزینه رفت و برگشت هیئت مدیره که البته امسال هنوز پرداخت نشده، برگزاری مجامع، برنامه توانمندسازی مدیران، پایش و سطح‌بندی مؤسسات قرآنی که در صورت فراهم شدن بودجه در اولویت دوم انجام می‌شود، تشکیل مجامع ویژه حفاظ قرآن با عنوان نشست‌های تخصصی و... بودجه تخصیص پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: امسال اعتباری برای راه‌اندازی صندوق حمایت از مؤسسات فراهم نشده است لذا این مسئله اولویت دوم قرار گرفت و به طور طبیعی این برنامه امسال برگزار نمی‌شود.

انجم‌شعاع در ادامه گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری پشتیبانی از برنامه‌های قرآنی مساجد را پیش‌بینی کرده بودیم که اعلام شد از وظایف ذاتی سازمان دارالقرآن است که احتمالاً اعتبارات آن‌ به ما تعلق نگیرد اما همچنان رایزنی‌ها در این خصوص در حال انجام است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور در پایان اظهار کرد: قرار بود از ظرفیت خیرین استفاده شود اما به دلیل وجود 2 مجمع خیرین در 2 دستگاه حاکمیتی مجوز راه‌اندازی مجمع خیرین دیگر ارائه نشد اما در این زمینه نیز در حال رایزنی هستیم.

انتهای پیام
captcha