فواید برپایی مجمع فصلی اتحادیه تشکل‌های قرآنی از نگاه مدیران عامل
کد خبر: 4088709
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۵

فواید برپایی مجمع فصلی اتحادیه تشکل‌های قرآنی از نگاه مدیران عامل

مدیران عامل تشکل‌های قرآنی کشور در مجمع فصلی این اتحادیه که طی روز‌های ۷ و ۸ مهرماه جاری در شیراز در حال برگزاری است به اتفاق این مجمع را مفید دانستند و پیشنهاداتی برای برگزاری هر چه بهتر این مجمع ارائه دادند.

گردهمایی مدیران عامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی، حرم شاهچراغ(ع)گردهمایی مدیران عامل تشکل‌های قرآنی کشور طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۷ و ۸ مهرماه در شیراز در حال برگزاری است. مسلماً برگزاری چنین مجمع‌هایی به‌طور فصلی در سطح استان‌ها ضمن فعال‌سازی ظرفیت استان‌ها راه را برای بیان بهتر و بیشتر مشکلات و مسائل استان‌ها باز می‌کند؛ به همین دلیل خبرنگار ایکنا در جریان برگزاری این همایش به سراغ مدیران عامل تشکل‌های قرآنی برخی از استان‌ها رفت تا نقطه نظرات آنان را در خصوص ضرورت برگزاری این مجمع جویا شود.

هاشم سعیدی‌شکوه، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا فارس گفت: با توجه به اینکه این مجمع باید در هر فصل برگزار شود و مدیران عامل استان‌ها در آن نظرات، پیشنهادات و انتقادات را به نمایندگی سایر مؤسسات استان خود بازگو می‌کنند، این مجمع ضرورت و اهمیت خاصی دارد.

وی افزود: این مجمع با توجه به نیازهای هر استان در منطقه مطلبد که اعضا در مناطق شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز کشور هر چند استان با هم نشستی قبل از برپایی مجمع فصلی داشته باشند تا با توجه به نیازهای منطقه‌ای مشکلات، پیشنهادات و انتقادات آن مناطق در این مجمع مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بررسی نیازهای مؤسسات قرآنی به‌صورت منطقه‌ای

سعیدی‌شکوه ادامه داد: قومیت‌های مختلفی در کشور داریم که هر کدام نیازهای خاص خود را دارند که اگر به‌صورت فردی آنها را در جلسه بیان کنیم وقت گرفته می‌شود و به اجماع کلی نخواهیم رسید اما می‌توان آنها را منطقه‌ای بررسی کرد و پس از آنکه نقاط قوت و ضعف را پیدا کردیم در این مجمع بیاوریم تا به تصویب عموم برسد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان همدان تأکید کرد: هر کدام از مناطق نیازهای خاصی دارند لذا نمی‌توان موضوعی که برای مرکز است و ابلاغ می‌شود را به کل کشور تعمیم دهیم.

مرتضی رفیعی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌ بختیاری نیز به خبرنگار ایکنا گفت: در این مجمع برای همه مباحث اتحادیه کشور و استان‌ها بحث و تبادل نظر می‌شود و در پایان همه نظرات جمع‌آوری شده و یک خروجی حاصل می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر این مجمع در استان‌ها تشکیل نشود در تهران برگزار می‌شود و به‌صورت متمرکز چند نفر مباحث را تعیین می‌کنند و دست استان‌ها از این قضیه کوتاه می‌شود اما تشکیل مجمع فصلی باعث می‌شود تا از همه استان‌ها مدیران عامل اتحادیه‌ها حضور پیدا کرده و نظرات خود را بیان کنند و روی مباحثی مثل اساسنامه تبادل نظر شود و بتوانند به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنند.

جمال پارسا، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس نیز به خبرنگار ایکنا گفت: مجمع برای ما هم در حوزه مالی و هم در حوزه اعتباری فواید متفاوتی داشت.

وی تصریح کرد: از لحاظ اعتباری، همه اعضای هیئت مدیره در این مجمع شرکت داشتند و یک کارگاه در سطح کشوری برگزار شد و اعضای هیئت مدیره استان فارس توانستند از آن استفاده بهینه کنند در صورتی که اگر همین کارگاه را خود اتحادیه فارس برگزار می‌کرد در ابتدا دسترسی به این اساتید سخت بود و همچنین هزینه مالی بسیاری داشت بنابراین کلاس خوبی برای اعضای هیئت مدیره بود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس افزود: اعضای هیئت مدیره با شرکت در این جلسه تجربه عینی از چگونگی برگزاری یک جلسه هیئت مدیره کشوری پیدا کردند که الگوبرداری خوبی می‌توانند داشته باشند. همچنین در این مجمع تعاملاتی که اعضای هیئت مدیره استان با سایر مدیران عامل تشکل‌های قرآنی کشور داشتند بسیار مفید بود تا از تجربه آنان نیز استفاده شود.

پارسا یادآور شد: در جریان این مجمع قرار است هیئت مدیره کشوری با مسئولان استان تماس داشته باشند لذا بسیاری از صحبت‌ها به گوش مسئولان استان نمی‌رسید، صحبتی که مسئولان اتحادیه کشوری با مسئولان استان می‌کنند نفوذ بیشتری دارد که برای مؤثر است. همچنین به منظور برپایی مجمع، مدیرعامل مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان فارس جلسه‌ای را با مسئولان استان  برگزار کرد که باعث پررنگ شدن این مجمع و فعالیت‌های قرآنی شد.

مهدی صادقی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان زنجان نیز گفت: برگزاری مجمع فصلی مدیران استانی به این دلیل حائز اهمیت است که در این جلسات مسائل مهمی درباره مؤسسات و اتحادیه مطرح می‌شود و همچنین هم‌افزایی فکری درباره ارتقای جایگاه اتحادیه‌های استانی و کشوری شکل می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha