فراخوان چهارمین دوره مسابقات احیای میراث اسلامی در الجزایر
کد خبر: 4088437
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴

فراخوان چهارمین دوره مسابقات احیای میراث اسلامی در الجزایر

الجزایر چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی احیای میراث اسلامی را برگزار می‌کند و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا نهم مرداد سال 1402 هجری شمسی ارسال کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از النهار، وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر در چارچوب جایزه بین‌المللی حفظ قرآن کریم و احیای میراث اسلامی این کشور، چهارمین مسابقه بین‌المللی احیای میراث اسلامی را برگزار می‌کند.

براساس بیانیه وزارت امور دینی الجزایر، این مسابقه تحت نظارت سیدعبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر و با عنوان «میراث نسخ خطی دانشمندان الجزایر... مطالعه و تحقیق» برگزار می‌شود.

در این بیانیه آمده است: شرکت در مسابقه برای تمام اشخاص حقیقی از داخل و خارج از کشور آزاد است. از جمله شرایط عمومی شرکت در مسابقه اینکه شرکت‌کننده باید در چارچوب موضوع مسابقه، یکی از نسخ خطی علمی علمای الجزایر اعم از معروف یا غیرمعروف باشد.

شرط دوم شرکت در مسابقه این است که تحقیق هر پژوهشگر به طور خاص برای این جایزه ارائه شده باشد و به صاحب آن جایزه قبلی اعطا نشده باشد یا درجه علمی با آن کسب نکرده باشد یا قبلاً منتشر نشده باشد و این شرط در یک تعهد کتبی گنجانده شده باشد.

مسئله سوم اینکه کسانی که قبلا در مسابقه احیای میراث اسلامی الجزائر شرکت کرده و برنده جایزه شده‌اند، دیگر نمی‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

تحقیق ارسال شده به مسابقه نیز باید با روش دانشگاهی و منطبق با شرایط و قواعد مربوط به  فن تحقیق متون کهن و انتساب به اسناد مطابقت داشته باشد و در آن رجوع به مراجع و جدول‌بندی فصول لحاظ شده باشد.

ترجیحاً مقاله به زبان عربی ارسال شود و به زبان انگلیسی یا فرانسوی هم پذیرفته شود. این تحقیق می‌تواند به صورت انفرادی ارسال یا یک تیم حداکثر 30 نفره آن را تهیه کرده باشد که جایزه به طور مساوی بین آنها تقسیم می‌شود.

محقق همچنین باید به منابع مادر و منابع اولیه تاریخ الجزایر تکیه کند. تحقیق ارائه شده در اندازه (21*29.7)  با فونت 16 و با خط Traditional arabic و  با حاشیه 2.5 سانتی‌متر در هر طرف باشد.

سرفصل‌ها و زیرعنوان‌ها باید از نظر محتوا معنادار و مختصر باشند  و محقق در (بخش مطالعاتی) باید یک مطالعه کامل از اصطلاحات، نشانه‌ها، دلالت‌ها، نمادها و ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ارائه دهد و حقایق و بلایا و وقایع تاریخی مرتبط با موضوع تحقیق را بیاورد و ذکر نظر محقق در مورد آن هم ایرادی ندارد، مشروط بر اینکه با شواهد علمی تأیید شود.

این اثرها توسط یک کمیته علمی که با تصمیم وزیر تشکیل شده است ارزیابی می‌شود و تصمیمات آن قطعی بوده و قابل تجدیدنظر نیست. تاریخ 31 جولای 2023 به عنوان آخرین تاریخ دریافت پژوهش‌ها تعیین شده است.

هر داوطلب تحقیق خود را در  پنج نسخه و به همراه یک پرونده شخصی شامل سند تعهد کتبی،  فرم درخواست و رزومه داوطلب، کپی کارت شناسایی یا پاسپورت، دو عکس جدید پرسنلی و یک کپی از چک بانکی یا حساب پستی ارائه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است که دبیرخانه مسابقه تا 31 جولای 2023 (9 مرداد 1402) پذیرای مقالات است و شرکت‌کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های زیر تماس بگیرند.

تلفن: 16 44 48 21 213 00/ 72 44 48 21 213 00

فکس: 16 44 48 21 213 00

ایمیل: turathy@marw.dz

انتهای پیام
captcha