آشنایی با تفسیر تطبیقی در «قرآن و اندیشه» + صوت
کد خبر: 4088427
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

آشنایی با تفسیر تطبیقی در «قرآن و اندیشه» + صوت

برنامه رادیویی قرآن و اندیشه با هدف اطلاع از معنای صحیح آیات و همچنین تربیت توحیدی به روی آنتن می‌رود.

قرآن و اندیشهبه گزارش ایکنا، قرآن و اندیشه، عنوان برنامه شبکه رادیویی قرآن است که روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته حوالی ساعت 21 به مدت حدود 35 دقیقه به روی آنتن می‌رود.

این برنامه با موضوع تفسیر تطبیقی با کارشناس محمد عینی‌زاده‌موحد، پژوهشگر تفسیر و علوم قرآنی و موضوع تربیت توحیدی بر اساس ترتیب نزول سوره‌ها و بررسی تأثیرپذیری از نكات تربیتی قرآن و سایر موضوعات مناسبتی با کارشناسی حجت‌الاسلام عبدالكریم بهجت‌پور، نویسنده تفسیر همگام با وحی، تقدیم شنوندگان می‌شود.

کارشناس محمد عینی‌زاده‌موحد، پژوهشگر تفسیر و علوم قرآنی، روز گذشته، پنجم مهرماه در کنار شرح اجمالی تفسیر تطبیقی (روشی برای مقایسه چند تفسیر درباره یک آیه، سوره یا برخی از موضوعات کلام وحی با هدف اطلاع از معنای صحیح و مراد الهی آیات) و بیان تفاوت آن با تفسیر اثری و تفسیر قرآن با قرآن و به ارائه نکاتی از آیه 59 سوره نساء پرداخت.

کد

گفت‌وگو با لیلا خانی، یکی از نویسندگان مقاله «بررسی مقارنه‌ای سوره انسان در دو تفسیر اطیب‌البیان و مفاتیح‌الغیب» از دیگر بخش‌های برنامه شامگاه گذشته بود.  

از جمله بخش‌های این برنامه می‌توان به پخش فرازهایی از تلاوت‌ها، گفت‌وگو با پژوهشگران(که دارای مقالات با موضوع تفسیر تطبیقی هستند)، اشاره کرد.

یادآور می‌شود، قرآن و اندیشه كاری از گروه علوم قرآنی شبكه رادیویی قرآن است که به تهیه‌كنندگی مونا توسلی و علیرضا صفرزاده و اجرای اسماعیل عاكفی و حجت‌الاسلام میثم حقگو، موج اف ام، ردیف ۱۰۰ مگاهرتز به روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام
captcha