توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در جهاددانشگاهی اصفهان
کد خبر: 4088026
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در جهاددانشگاهی اصفهان

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی اصفهان با اشاره به برگزاری رویدادهای کارآفرینی برای مددجویان کمیته امداد در این واحد، گفت: هدف از برگزاری این رویدادها، انگیزه‌بخشی به افراد فعال و توانمندسازی آنهاست تا آمادگی ذهنی برای شروع کسب‌وکار را پیدا کنند.

افسون نیازبخش معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی واحد اصفهان

افسون نیازبخش، معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی واحد اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه در سال گذشته، دفتر اشتغال و کارآفرینی این واحد، تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی(ره) امضا و رویداد اید‌ه‌یابی را با همکاری این سازمان اجرا کرد، گفت: بهمن‌ماه سال گذشته نیز تفاهم‌نامه‌ای از سوی دفتر مرکزی جهاددانشگاهی با کمیته امداد در خصوص اجرای پروژه ملی آموزش مددجویان با عنوان «مهارت‌های عمومی اشتغال، کارآفرینی و مهارت‌های زندگی» منعقد و طی آن، 72 ساعت آموزش حضوری و مجازی ارائه شد.

وی افزود: این برنامه، هفته اول اسفندماه سال گذشته ابلاغ شد و ما تا 20 اسفند برای اجرای آن فرصت داشتیم که خوشبختانه با موفقیت انجام شد و ارتباط ما با کمیته امداد نیز در همین راستا ادامه پیدا کرد.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی واحد اصفهان ادامه داد: در ادامه، مذاکراتی در خصوص استفاده مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) از مراکز و دوره‌های آموزشی جهاددانشگاهی انجام و در این راستا، جلساتی در خصوص معرفی این مراکز و دوره‌ها برگزار شد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه ملی برگزاری دوره توانمندسازی مدیران و کارشناسان کمیته امداد امام خمینی(ره) در جهاددانشگاهی، گفت: این دوره نیز طی 56 ساعت آموزش حضوری و مجازی در مردادماه سال جاری اجرا و در ادامه، رویدادهایی برای مددجویان مناطق دو و سه شهر اصفهان با عنوان «بررسی کسب‌وکارهای نوین و جایگاه آنها در اقتصاد» و «چگونه برای خود یک محیط رشد اقتصادی ایجاد کنیم؟» در شهریورماه برگزار شد.

نیازبخش اضافه کرد: در حال حاضر نیز برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد کارآفرینی با همکاری کمیته امداد استان اصفهان و محوریت مشاغل نوین، دورکار و آزادکار برای فصل پاییز در حال انجام است که دانشجویان، مددجویان کمیته امداد و عموم علاقه‌مندان می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این رویدادها، امید و انگیزه‌بخشی به افراد فعال و توانمندسازی آنهاست و در همین خصوص نیز بازخورد مثبتی از شرکت‌کنندگان دریافت کردیم، چراکه مدرسان این دوره‌ها از مفاهیم پیچیده استفاده نمی‌‌کنند و با بیان مفاهیم و اصول لازم، زمینه‌سازی و آمادگی ذهنی برای شروع کسب‌وکار در مددجویان ایجاد می‌شود. مدرسان دوره‌های مذکور بر این نکته تأکید می‌کنند که برای تبدیل افراد به صاحبان ‌ایده، اطرافیان، اعضای خانواده، دوستان و اکوسیستم اطراف آنها از اهمیت بسیاری برخوردارند. از همین رو، نحوه ارتباط مؤثر با محیط اطراف برای راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی، از جمله موضوعاتی است که در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود.

گفت‌وگو از پریسا عابدی

انتهای پیام
captcha