مفتی قدس: تجاوز صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی دشمنی آشکار با اسلام است
کد خبر: 4086811
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

مفتی قدس: تجاوز صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی دشمنی آشکار با اسلام است

شیخ محمد حسین، مفتی سرزمین‌های فلسطین و خطیب مسجدالاقصی با بیان اینکه مسجد مبارک الاقصی به ویژه با تشدید تجاوزات و اشغالگری اسرائیل، واقعیت دردناک و خطرناکی را پشت سر می‌گذارد، تصریح کرد: تجاوز صهیونیست‌ها به این مکان مقدس به منزله دشمنی آشکار با اسلام است.

شیخ محمد حسین، مفتی قدس

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، شیخ محمد حسین، مفتی اعظم بیت‌المقدس و سرزمین‌های فلسطین و خطیب مسجد الاقصی تأکید کرد که مسجد مبارک الاقصی به ویژه با تشدید تجاوزات و اشغالگری اسرائیل، واقعیت دردناک و خطرناکی را پشت سر می‌گذارد.

شیخ حسین در واکنش به درخواست گروه‌های یهودی افراطی و شهرک‌نشینان برای انجام تجاوزات گسترده به مسجد الاقصی در روزهای آینده هشدار داد و گفت: تشدید تجاوزات علیه مسجدالاقصی عواقب ناگواری را به دنبال دارد. آتش تجاوز صهیونیست‌ها به این مکان مقدس بلاخره دامن آن‌ها را خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: مردم بیت‌المقدس در کنار دیگر فلسطینیان نمی‌توانند این تخلفات را که حرمت و قداست مسجد الاقصی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بپذیرند.

مفتی بیت‌المقدس تصریح کرد: گروه‌های افراطی از اعیاد یهودیان سوء استفاده می‌کنند و به بهانه آن اعیاد، فراخوان‌های گسترده و بزرگی را از طریق تمامی رسانه‌ها و شبکه‌های ارتباطی خود برای تهاجمات گسترده به مسجد الاقصی به راه می‌اندازند.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های افراطی نیز از تشدید نبرد انتخاباتی در جامعه صهیونیستی سوء استفاده و احزاب اسرائیلی را در تجاوزات خود به مقدسات و مردم فلسطین تشویق می‌کنند.

یورش یهودیان افراطی به مسجدالاقصی

وی با بیان اینکه همه این عوامل انگیزه احزاب و گروه‌های افراطی را برای انجام چنین فراخوان‌هایی برای هجوم به مسجدالاقصی تشدید می‌کند، خاطرنشان کرد: مردم فلسطین در تمام سرزمین‌های فلسطین به ویژه در بیت‌المقدس و اماکن مقدس به وظایف خود در دفاع از مقدسات اسلامی عمل می‌کنند.

خطیب الاقصی تصریح کرد: در بعد ملی، عقیدتی و دینی نیز تکلیف وجود دارد، چرا که امت اسلامی و تمام آزادگان جهان با هر دین و مذهبی باید در برابر این همه هجمه و تهاجم موضع روشن و شرافتمندانه‌ای اتخاذ و از مسجد الاقصی دفاع کنند.

وی با تأکید بر اینکه «حمله به اعتقادات عواقب جدی دارد و به همین دلیل ادامه این حملات و درگیری‌ها می‌تواند بر صلح و امنیت جهانی تأثیر بگذارد»، افزود: همه جهان باید با علم به خطر این گونه حملات به مسجد الاقصی نگاه کنند.

هتاکی مجدد یهودیان اشغالگر به مسجد الاقصی

در همین راستا مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد: اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که شهرک‌نشینان اشغالگر در دسته‌های جداگانه از سمت باب المغاربه وارد مسجد الاقصی شده و به شیوه‌ای تحریک‌آمیز در محوطه‌های آن قدم‌زنی کرده و مناسک تلمودی را به‌جای آوردند.

همچنین راهنمایان شهرک‌نشینان صهیونیست توضیحاتی به آنان در مورد معبد کذایی یهود و تخریب مسجد الاقصی به منظور ساخت این معبد به جای آن ارائه دادند.

این در حالی است که پلیس رژیم صهیونیستی همچنان محدودیت‌های شدیدی را برای ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجد الاقصی وضع کرده و از ورود اکثر جوانان فلسطینی به این مسجد ممانعت به عمل می‌آورد و تنها به افراد سالخورده و میانسال اجازه ورود می‌دهد.

صهیونیست‌های اشغالگر تصمیم دارند طی روزهای 26 و 27 ماه جاری میلادی به مناسبت سال تازه عبری و اعیاد یهودی به طور دسته جمعی و گسترده به مسجد الاقصی تعرض کرده و در شیپور ویژه یهودیان بدمند.

انتهای پیام
captcha