واکنش حماس به همکاری تشکیلات خودگردان با اسرائیل در بازداشت مبارزان فلسطینی
کد خبر: 4086697
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

واکنش حماس به همکاری تشکیلات خودگردان با اسرائیل در بازداشت مبارزان فلسطینی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بازداشت دو مبارز فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست، لکه ننگی بر پیشانی تشکیلات خودگردان فلسطین و شناسنامه هماهنگی امنیتی سیاه آن است.

به گزارش ایکنا به نقل از الرساله نت، جنبش حماس در بیانیه خود اعلام کرد: بازداشت مصعب اشتیه و عمید طبیله دو شهروند فلسطینی که تحت تعقیب رژیم اسرائیل قرار داشتند، لکه ننگی بر پیشانی تشکیلات خودگردان و پرونده همکاری سیاه امنیتی این تشکیلات با رژیم اسرائیل است.

جنبش حماس در ادامه بیانیه خود ضمن درخواست آزادی فوری این دو نفر و همه زندانیان سیاسی فلسطین تأکید کرد: در حالی که دشمن صهیونیست به عملیات قتل، بازداشت، یهودی‌سازی و شهرک‌سازی ادامه می‌دهد، تشکیلات خودگردان، همکاری امنیتی خود را با تل‌آویو و سرکوب فرزندان ملت فلسطین و بازداشت مبارزان تداوم بخشیده است.

منابع محلی گزارش دادند که گروهی از نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین شب گذشته با لباس شخصی خودروی این دو مبارز فلسطینی را محاصره کرده و آن‌ها را بازداشت و به یکی از مقرهای خود منتقل کردند.

مصعب اشتیه یکی از مبارزان سرشناس فلسطینی در شهر نابلس است که قبلاً نیز در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر بوده و چندین بار از ترور و بازداشت جان سالم به در برده بود.

فلسطینیان در اعتراض به بازداشت اشتیه و طبیله از سوی نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در نابلس با برپایی تظاهرات به آتش زدن لاستیک‌ و تیراندازی هوایی اقدام کردند.

انتهای پیام
captcha