تأکید استاندار کرمان بر مرمت قنات‌های آسیب دیده استان
کد خبر: 4086632
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱

تأکید استاندار کرمان بر مرمت قنات‌های آسیب دیده استان

استاندار کرمان با اشاره به اعتبار تخصیص یافته به قنوات در سفر ریاست جمهوری گفت: در این سفر اعتباری برای احیاء و مرمت قنات‌ها تخصیص یافته که باید برآورد هزینه‌ای دقیقی صورت گیرد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، ۲۸ شهریورماه در جلسه هیئت امنا قنوات استان کرمان با تاکید بر مرمت قنات‌های آسیب دیده استان بیان کرد: قنات‌ها به زندگی و فرهنگ مردم وصل بوده و نیاز به آب همواره وجود داشته و کوتاهی در این امر در آینده پشیمانی زیادی به همراه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی و سایت‌های اینترنتی فعال در حوزه قنوات و همچنین برگزاری آموزش‌های علمی و عملی کاربردی در این حوزه و ارتباط با سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و دانشگاه‌ها امری مهم است.

فداکار افزود: کار احیاء و مرمت قنوات کار بزرگی است که حمایت و همکاری همه جانبه تمام سازمان‌ها و حتی شرکت‌های خصوصی مربوطه را می طلبد چرا که بعضی از مناطق ممکن است ارزش اقتصادی نداشته باشند ولی قنات‌های زیادی در آن منطقه وجود داشته باشد لذا باید آمار دقیقی از تمامی قنات‌های موجود استان تهیه و احیا شوند.

استاندار کرمان با اشاره به اعتبار تخصیص یافته به قنوات در سفر ریاست جمهوری بیان کرد: در این سفر اعتباری برای احیاء و مرمت قنات‌ها تخصیص یافته که باید برآورد هزینه‌ای دقیقی صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha