افشاگری روزنامه آمریکایی از عرضه مشروبات الکلی در عربستان
کد خبر: 4086349
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵

افشاگری روزنامه آمریکایی از عرضه مشروبات الکلی در عربستان

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال افشا کرد که عربستان سعودی قصد دارد در شهر جدید نئوم اجازه فروش و توزیع مشروبات الکلی را صادر کند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، عربستان سعودی قصد دارد نوشیدن مشروبات الکلی را در استراحتگاه ساندالا مجاز اعلام کند.
این استراحتگاه که در دریای سرخ واقع شده در دست ساخت است و انتظار می‌رود سال آینده افتتاح شود.
روزنامه وال استریت ژورنال فاش کرد که عربستان سعودی قصد دارد انواع مختلف الکل و کوکتل حاوی الکل را در استراحتگاه ساندالا آزاد اعلام کند.

این روزنامه با استناد به افراد نزدیک به پروژه و اسناد طرح گفت که این پروژه قصد دارد مشروبات و فروشگاه‌های خرده‌فروشی برای این منظور داشته باشد، حتی اگر کلمه الکل در اسناد طرح ذکر نشده باشد.

تصاویر طرح اصلی جزیره ساندالا، که به ژوئن گذشته بازمی‌گردد، پیشخدمتی را نشان می‌دهد که کوکتل‌ها را در لیوان‌های مارک‌های ودکا، ویسکی و شراب می‌ریزد، در حالی که مشتریان دور یک بطری شامپاین نشسته‌اند.

به گزارش این روزنامه، نمودارها همچنین تصاویری از زنان بیکینی‌پوش و مردان نیمه برهنه را در قایق‌های تفریحی و شنا در استخرهای بزرگ نشان می‌دهند که نشان می‌دهد چگونه پروژه‌های نئوم هنجارهای فرهنگی عربستان را به چالش می‌کشند.

این سند نشان می‌دهد که جزیره ساندالا در دریای سرخ به مقصد جدیدی برای قایق‌های تفریحی لوکس تبدیل خواهد شد و برخی از ثروتمندترین و با نفوذترین افراد جهان را به خود جذب خواهد کرد. تصاویر ماهواره‌ای کار ساخت و ساز در حال انجام در جزیره ساندلا را نشان می‌دهد. این جزیره در چند مایلی تفرجگاه توریستی شرم الشیخ در مصر واقع شده است.

این روزنامه اعلام کرد که فروش مشروبات الکلی، در صورت مجوز، نقطه عطف خطرناکی برای وضعیت تحول اقتصادی و فرهنگی به رهبری ولیعهد محمد بن سلمان خواهد بود که هدف آن جذب گردشگران خارجی و تشویق بازرگانان خارجی برای زندگی و کار در عربستان سعودی است. 

این روزنامه خاطرنشان کرد که اجازه فروش مشروبات الکلی در عربستان سعودی ممکن است به واکنش خشونت‌آمیز بسیاری از مذهبی‌های سعودی منجر شود.

انتهای پیام
captcha